Lyver rådgiver i NAV Trygd, Inger Lise Dege?

Fagfolk må tåle offentlig kritikk, jf advokat John Christian Elden: 
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/02/fagfolk-ma-tale-kritikk/

Frostating Lagmannsrett i Ålesund, 19.februar 2014

Rettens leder: lagdommer Jon Kapelrud:
Skjermbilde 2017-07-06 kl. 17.22.53.png
Skjermbilde 2017-07-06 kl. 17.22.59.png

– Er du forberedt på å avgi en forklaring over telefon hit til rettssaken i Ålesund? spør han Inger Lise Dege, min saksbehandler og rådgiver i NAV;
Skjermbilde 2017-07-06 kl. 17.25.35.pngSkjermbilde 2017-07-06 kl. 17.25.43.png

– Ja.

– Har du vært i retten før?

– … eh… Nei.

(Dege er utdannet jurist, men hevder hun aldri vært i retten før? Sier det noen om kvalifikasjoner?)

  – Da skal jeg forklare deg hvem som er her:  det er jo da selvfølgelig Liv Serine Helgesen, og en medhjelper. Og statens representert ved advokat Tormod Sletten (fra advokatfirmaet Riisa, min anm) og en medhjelper. Og så sitter vi tre dommere her. Det er alle vi som er tilstede her nå.

– Jeg forstår det slik at du heter Inger Lise Dege?  

– Ja.

– Har du yrke eller stilling eller er du pensjonist?

– Jeg er pensjonist

– Men du er tidligere saksbehandler ved NAV, er det slik? spør Kapelrud.

– Ja. jeg sluttet i juni 2013.

– Ja. da må jeg bare notere litt…

– Ja, konkluderer Dege.

Har du annet forhold til Liv Serine Helgesen annet enn at du var saksbehandler i sak for henne for en 10-12 år siden?

Nei.

Skjermbilde 2014-12-07 kl. 18.10.01Skjermbilde 2014-12-07 kl. 17.54.07

Det er da slik Dege at du er pliktig til å forklare sannheten for retten. Det er en selvfølge, og vi sier det til alle,  og vi sier det også til deg.

– Ja.

– Er du i tvil om noe så prøv å sette ord på den tvilen. Er det noe du ikke husker så er det bare slik, men det kan selvfølgelig komme flere spørsmål da, for at man skal komme litt videre. Vær da litt tålmodig med de som spør. Nå skal jeg be deg om å avgi en forsikring som binder deg opp til dette. Jeg spør: Forsikrer du at du vil forklare den hele og fulle sannhet og ikke legge skjul på noe? Hvis du kan innestå for det så svarer du: Det forsikrer jeg på ære og samvittighet, forklarer Kapelrud.

Det forsikrer jeg på ære og samvittighet, svarer Inger Lise Dege.

Skjermbilde 2014-12-07 kl. 18.47.46Skjermbilde 2014-12-07 kl. 18.16.38

– Takk skal du ha! Da er det slik at man stilles spørsmål etter tur og orden. Den som stiller spørsmål først er Liv Serine Helgesen.

IMG_20150506_0001

IMG_20150506_0003

Er det løgn eller falsk forklaring når min saksbehandler Inger Lise Dege unnlater å nevne sine syv henvendelser til meg – for bare et par – tre år siden, i 2011?
Dege unnlater å fortelle lagmannretten at hun i nær fortid,  2. november 2011 gjorde vedtak på tvangsforvaltning av min uføretrygd via NAV.

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/16/radgiver-i-nav-trygd-inger-lise-dege-beriket-sin-eksmanns-advokatfirma/

 

Skjermbilde 2016-04-10 kl. 10.06.45

 

 

Fortsettelse følger i neste post….. 

Lydfil.

22 thoughts on “Lyver rådgiver i NAV Trygd, Inger Lise Dege?

Legg igjen en kommentar

