Advokater snakker sammen, jf Brækhus Dege advokatfirma

JANUAR 3, 2015 ~ 
Et par dager senere, 20.mai 2009, etter Planmøtet, blir jeg overraskende oppringt av skadevolders advokatfullmektig Marcus Lindstrøm fra advokatfirmaet Brækhus Dege: HØR hemmelig lydopptak fra samtalen. Hemmelig lydopptak av min samtale med advokatfullmektig Marcus Christian Lindstrøm i advokatfirmaet Brækhus Degehttps://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/07/27/realityserie-hemmelig-lydopptak-med-advfa-braekhus-dege-advokater-snakker-sammen/

 

– Det er jeg som representerer saksøkte N.N.. Klarte å få kontakt med dommeren dagen etterpå….bekrefter Lindstrøm.
Igjen – var det Lindstrøm som hadde kontaktet tingrettsdommer Njaal Sæveraas,
15. mai, ikke omvendt jf Lindstrøms timeliste: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/26/fire-advokater-tre-forskjellige-timelister/

Har Lindstrøm og advokatfirmaet Brækhus Dege carte blanche hos tingrettsdommer Sæveraas?

– Hele telefonsystemet hadde gått nedenom og hjem. Hele Oslo og hele domstolen hadde hatt problemer med telefonforbindelsene den dagen. Det var det første jeg skulle si, avslører advokatfullmektig Marcus C. Lindstrøm og trekker pusten før han fortsetter.

– Det andre er at jeg har snakket litt med saksøkte N.N. om stansing av saken. Han vil ikke samtykke i stansing. Han synes det er ubehagelig å ha en sånn sak hengende over seg. Derfor skriver jeg nå et brev til tingretten om at hvis saken skal stanses må retten gjøre det på eget initiativ. Da er det slik at du har anledning til å begjære en stansing, for det er i utgangspunktet noe du må begjære. Man kan si at du har begjært det i det telefonmøtet vi hadde, men har du noe ønske om å sende et skriv til retten hvor du begjærer det? fisker Lindstrøm.

– Ja, men tror jeg må snakke med advokaten min først, svarer jeg og tenker på min prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg i Moss. Som jeg i desperasjon fant frem til i telefonkatalogen, via hans kollega advokat Olav Gunnheim.

– Så du er representert med en advokat? spør advokatfullmektig Marcus Lindstrøm.

– Han skulle egentlig ha representert meg i det telefonmøtet 14. mai, men det hadde oppstått en misforståelse. Jeg fikk melding om telefonmøtet rett før det skulle avholdes og fikk derfor ikke mulighet til å kontakte ham, og fikk heller ikke satt meg inn i saken, forklarer jeg.

Planmøte 14.mai 2009 med tingrettsdommer Sæveraas. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/29/planmote-ved-tingrettsdommer-njaal-saeveraas/

– Jeg skjønner. Vil du at jeg skal snakke med ham direkte? spør advokatfullmektig Lindstrøm.

– Nei takk. Foreløbig vil jeg forholde meg til advokaten min selv, svarer jeg.

– Men det er vanlig at i saker pleier advokatene å snakke sammen, forklarer advokatfullmekti Marcus C. Lindstrøm i advokatfirmaet Brækhus Dege
(min uthevning. min anm).

– Ja, men jeg må først kontakte ham, så får han eventuelt kontakte deg, svaer jeg.

– Ja det er i orden. Det er i utgangspunktet slik at hvis en part er representert med advokat, skal advokaten ikke kontakte motparten direkte. Jeg skal i utgangspunktet ikke kontakte deg. Men her har du vært oppført som egen prosessfullmektig. Ringer bare for å opplyse deg om at du får anledning til å begjære stansing av saken. Da må det begrunnes. Jeg kommer til å si til retten at vi mener det er litt for usikkert hvor lang tid disse undersøkelsene vil ta, og at det er umulig å si noe konkret om planen videre. Derfor er det ikke god nok grunn til stansing. Så får du da begjære stansing hvis du ønsker det, forklarer advokatfullmektig  Lindstrøm, – som jo allerede er godt kjent med at saksøkte N.N. har testet positivt på herpes 1 og 2 ifølge bekreftelse fra dr. Ginette Mæhlumshagen av 6. mai 2009 (noe jeg først fikk kjennskap til i august 2009, like før berammet hovedforhandling):

Skjermbilde 2016-04-19 kl. 19.45.09

– Har enda ikke fått tilsvaret ditt av 15.april, bekrefter jeg.

– Da skal jeg sende det. Tilsvaret er svar på din stevning, der vi argumenterer for saken i seg selv. Forsto du det jeg snakket om å dele opp saken? spør Lindstrøm nedlatende.

– Et godt spørsmål! Ærligtalt, du representerer saksøkte N.N . Hvorfor skal jeg fortsette å snakke med deg? spør jeg iltert.

Fordi partene snakker sammen under saksforberedelsene, forklarer Lindstrøm.

– Men nå vet du at jeg har advokat som representerer meg, tilføyer jeg.

– Ok, da legger vi på. Greit.

Lydopptaket dokumenterer en samtale mellom advokatfullmektig Marcus C. Lindstrøm og meg på fire minutter….

Først skriver advokatfullmektig Lindstrøm et nytt prosesskriv vedrørend skadevolder N.N.s motstand mot stansing. Ifølge Lindstrøms timeliste (se link til den over her)  brukte han 1,25 timer på det, til advokathonorar kr. 1.625 eks moms…

Der etter fører Lindstrøm opp den fire minutters lange samtalen med meg til 0.25 timer, og advokathonorar kr. 325 eks moms.
… Se timelisten under her.

Lindstrøms timeliste viser forøvrig ingen spesifikk henvisning til samtale med klienten, saksøkte N.N. – slik Lindstrøm i sin fire minutters lange telefonsamtale med meg angivelig hevder å ha hatt….
Kan Lindstrøm ha glemt å føre opp samtalen han angivelig hadde hatt med saksøkte N.N. – altså klienten sin? Eller….?

Foregår det kanskje en del i kulissene….?

Uansett virker det som om advokatfirmaet Brækhus Dege og advokatfullmektig Marcus C. Lindstrøm anstrenger seg mye for å håve inn mest mulig i advokathonorarer fra min motpart, deres klient: skadevoldsmillionær NN….

Se utdrag fra Lindstrøms timeliste under her:

Hemmelig lydopptak med advokatfullmektig Lindstrøm/advokatfirmaet BrækhusDege
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/07/27/realityserie-hemmelig-lydopptak-med-advfa-braekhus-dege-advokater-snakker-sammen/

 

Skjermbilde 2016-04-18 kl. 17.29.37

Advokatfirmaet Brækhus Dege må punge ut...
http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

Skjermbilde 2016-04-19 kl. 20.00.09.png

Fagfolk må tåle offentlig kritikk, jf advokat John Christian Elden: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/02/fagfolk-ma-tale-kritikk/

Planmøte ved tingrettsdommer Njaal Sæveraas, som mener stotrende at møtet …eh…ikke er noe viktig, en påstand som er stikk i strid med tvisteloven §9-4: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/29/planmote-ved-tingrettsdommer-njaal-saeveraas/

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas svikter dommergjerningen: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/15/tingrettsdommer-njaal-saeveraas-svikter-dommergjerningen/

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas fortsetter Planmøtet https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/30/tingrettsdommer-njaal-saeveraas-fortsetter-planmotet/

Hvorfor slikt hastverk, tingrettsdommer Njaal Sæveraas? https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/31/hvorfor-hastverk-tingrettsdommer-njaal-saeveraas/

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas kjefter på saksøker (meg, ikke-juristen) https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/01/tingrettsdommer-saeveraas-kjefter-pa-saksoker/

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas ringer meg etter Planmøtet: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/01/tingrettsdommer-saeveraas-ringer-meg-etter-planmotet/

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas frarøver meg kontradiksjon (tilsvar) https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/02/14/dommer-njaal-saeveraas-frarover-meg-kontradiksjon/

Fortsettelse følger.

Lydfil.

19 thoughts on “Advokater snakker sammen, jf Brækhus Dege advokatfirma

Legg igjen en kommentar

