Advokat Edmund Asbølls brev til skadevolder

«Deres tidligere ektefelle har søkt min bistand og anfører at hun i mars/april 1988 ble smittet av Dem med virusinfeksjonen herpes genitalis.» skriver advokat Edmund Asbøll i første henvendelse av 30.11.06 til skadevoldsmillionær N.N.

Advokaten tilføyer: «De skulle ha tilkjennegitt like etter at smitten var et faktum at De skulle hatt ‘noen røde prikker på penis’. Min klient anfører at De på denne bakgrunn burde tatt Deres forhåndsregler slik at hun ikke ble smittet og at De således har opptrådt erstatningsbetingende vis a vis henne og følgelig er erstatningsansvarlig for den skade hun er påført.»

«Min klient har fra 1988 vært til utredning og behandling for vedvarende symptomer og plager. Først i april 2006 fikk Helgesen diagnosen ME/kronisk postviralt utmattelsessyndrom som forløp av herpesvirusinfeksjonen i 1988. Diagnosen er stillet i samsvar med Rikstrygdeverkets retningslinjer og er bekreftet av spesialist i psykiatri.»

Advokaten fortsetter: «På grunn av det inntrufne har min klient lidd et betydelig økonomisk tap på grunn av sterkt redusert arbeidskapasitet. Dette vil også gjøre seg gjeldende fremover da hun nå altså er uføretrygdet. Hun har måttet selge arbeidsplassen sin og er også påført et betydelig psykisk og fysisk men. Når jeg nå tilskriver Dem på denne måte, er det først og fremst for å sondere muligheten for en minnelig løsning slik at min klient ikke må gå rettens vei. Spørsmålet er altså om De er villig til å forhandle om en minnelig løsning hvor det utbetales min klient en erstatningssum i minnelighet. Jeg imøteser Deres tilbakemelding innen 14 dager»

IMG_20150118_0002

 

 

ME-spesialist dr. Oddbjørn Brubakk vitner i ankesak mot NAV.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/09/05/me-spesialist-dr-brubakk-vitner-i-forstating-lagmannsrett/

Dette er skadevolderen:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/08/21/dette-er-skadevolderen/

Kjendisnettverket til voldtektsmannen:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/08/11/nettverket-bak-en-voldtektsmann/

Fortsettelse.

18 thoughts on “Advokat Edmund Asbølls brev til skadevolder

Legg igjen en kommentar

