Saksforberedelser med advokat Espen Seeberg

Saksforberedelser

25.mai 2009. Igjen må jeg kontakte advokat Espen Seeberg:

– Det skjemaet…..Ser du har krysset av et nei der det spørres om det tidligere er benyttet annen advokat i saken. Men advokat Asbøll var inne på et tidligere stadium, forklarer jeg.

– Hvem? spør advokat Seeberg

Advokat Edmund Asbøll, bekrefter jeg

– Å ja?

– Men så skrev VG så stygt om Asbøll at jeg ikke våget benytte ham lengre. Han fikk nok fri rettshjelp for å vurdere saken, og sendte to brev til skadevolder N.N. forklarer jeg.

– Da krysser du av på at du har brukt advokat tidligere og at han sannsynligvis fikk fri rettshjelpsmidler, svarer Seeberg.

Pussig at advokat Seeberg ikke hadde sett det tidligere…. I mars hadde Seeberg bedt meg oversende ham alle dokumentene i saken. Men i et svar av 2. april 2009 avslo advokat Espen Seeberg å bistå meg og returnerte saksdokumentene….Fordi Seeberg, i motsetning til den langt mer erfarne advokat Edmund Asbøll mente jeg ikke ville nå frem med kravet mitt….

Avviste advokat Espen Seeberg saken min før han hadde lest dokumentene?

 «Sjeldent at man går til sak mot privatpersoner i Norge på den måten»  hadde advokat Seeberg sagt,  da jeg pratet med ham 04.03.09.

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/29/kontakter-advokat-espen-seeberg/

Jeg var syk, utslått av ME, jeg trengte sårt en advokat, og hadde allerede gått spissrotgang til de fleste advokater innen personskade i Oslo uten at noen kunne/ville bistå meg – de skyldte på ‘kapasitetsproblemer’….

Advokater avlegger ed på å fremme rett og hindre urett…En advokat er en advokat trodde jeg. Derfor tigget jeg advokat Espen Seeberg om å bistå meg likevel. Stevningen var innlevert 24.02.09 og viste seg være mye mer komplisert enn hva jeg på forhånd hadde forestilt meg, fordi jeg begjærte stansing av saken, inntil nye biomedisinske laboratorieundersøkelser av meg forelå.

Advokat Seeberg hadde i sitt brev av 02.04.09 avslått å bistå meg, i  motsetning til den langt mer erfarne advokat Edmund Asbøll som 15.11.07 forklarte meg at: «Foreldelse er som å selge strikk i metervis, fordi det er en treårsfrist som er poenget. Det er skjønnsmessig når den begynner å løpe. Den begynner å løpe fra det tidspunket hvor vedkommende har nødvendig kunnskap om skaden og den ansvarlige. Så det ser ikke jeg som noe problem.» 

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/17/advokat-edmund-asboll-jon-wessel-aas-og-sorenskriver-geir-engebretsen-om-foreldelse-m-m/

Hadde Seeberg allerede før 02.04.09 vært i kontakt med tingrettsdommer Njaal Sæveraas og forhørt seg med ham om hvordan tingretten vurderte stevningen min? Tingretten oversendte først påfølgende dag, altså 03.04.09, min stevning av 24.02.09 til skadevolder/saksøkte N.N….  

 

Hvis Seeberg hadde lest dokumentene i saken min ville han ha merket seg at advokat Asbøll allerede hadde vært inne i saken. Det var takket være Asbøll at saksøkte N.N. innrømmet å ha hatt røde prikker på penis – for lenge siden i brev fra advokat Sonia Seyersted av 24.01.07. Se under her:

 IMG_20150108_0001

Senere i saksprosessen, i møtet 31.07.09  avslørte Seeberg overfor meg at han mange ganger hadde hatt advokat Asbøll som motpartens advokat i domstolene, da Seeberg representerte staten ved Norsk Pasientskadeerstatning (NPE)….. 

Fortsettelse følger.

Lydfiler.

2 thoughts on “Saksforberedelser med advokat Espen Seeberg

Legg igjen en kommentar

