Advokat Espen Seeberg opplyser ikke klienten hvem han snakker med

Fortsettelse fra forrige bloggpost:

25.mai 2009. Saksforberedelser med advokat Espen Seeberg 

– Har også mottatt prosesskrivet av 20.mai fra motpart, der skadevolder N.N. motsetter seg stansing, fordi han vil ha saken raskt avgjort, da den angivelig er en påkjenning for ham og kona. Det oppfatter jeg som urimelig. De to har ikke små barn, eller barn i det hele tatt som de må ta hensyn til, og kona er hjemmeværende. Etter hva jeg har forstått er de begge oppegående og ved god helse. Selv har skadevolder N.N. hjemmekontor for de to aksjeselskapene han driver innen eiendom. Fatter ikke hva de sutrer etter. Her har jeg lidd i 21 år på grunn av ham og det han har gjort mot meg, sier jeg.

– Ja. Nei. Men altså….Det å utsette….altså det….Som vi snakket om før, altså det som skjer her er vel at man egentlig må få inn noen medisinmenn. Men først må vi få den rettshjelpen. Og så må vi få noen medisinmenn til å se på dette. Da motpart har bedt om er at saken splittes slik at det blir en ansvarsbit og så en utmålingsbit. Det er normalt i slike saker, forklarer Seeberg.

– Javel?

–  Man kan ikke fremme et erstatningskrav før man har fått på plass et eventuelt ansvar, forklarer Seeberg.

– Motpart ønsker også et nytt telefonmøte, fordi samtalen ble avbrudt. Kan du være snill å ta det hvis det skulle bli aktuelt? spør jeg, som igjen har fått bekreftelse på at advokatfirmaet Brækhus Dege ved saksøktes venn og ansvarlig advokat Øystein A. Sverre gjør hva det kan for å håve inn mest mulig i advokathonorar fra sin klient, saksøkte mangemillionær N.N.

– Jada. Det skal jeg gjøre. Bare send meg det tilsvaret, og så tar jeg meg av rettshjelpen og melder meg som din prosessfullmektig, sier Seeberg, som pussig nok på dette tidspunktet allerede har informerte Oslo tingrett i sitt brev av 20.mai at han representerer meg….Har Seeberg glemt det?

IMG_20150104_0005 – Takk. Tusen takk!

– All kontakt vil da gå til meg etterhvert. Bare send meg brevene du har fått så skal jeg se på det, fortsetter Seeberg.

I timelisten har Seeberg ikke ført opp ovennevnte telefonsamtale med meg 25. mai. Derimot har han 26.mai ført opp «2 telefonsamtaler-avgiftspliktige» til advokathonorar kr 870. 

Hvem advokat Seeberg har samtalet med opplyser han ikke til meg, klienten.

IMG_20150109_0001

Fortsettelse følger.

Lydfil.

2 thoughts on “Advokat Espen Seeberg opplyser ikke klienten hvem han snakker med

Legg igjen en kommentar

