Joan Collins: Jeg var gift med mannen som voldtok meg

http://www.vg.no/rampelys/film/joan-collins-jeg-var-gift-med-mannen-som-voldtok-meg/a/23344901/

Joan Collins:

– Det neste jeg husket var at jeg lå på sofaen i stuen og han voldtok meg. Og det han hadde gitt meg var dop. Han hadde puttet dop i drinken min.

– Det var det som på den tiden ble kalt «Mickey Finn». Noe som i dag ville bli kalt Rohypnol. Det føltes helt forferdelig, at jeg hadde gjort noe slikt, sier Collins i intervjuet.

Videre forteller hun at følte seg så skyldig at hun begynte å date Reed.

Han var mye eldre enn meg og han var en stor stjerne. Uansett er saken at han ringte meg, og jeg gikk ut med ham igjen. Og etter at vi hadde datet noen måneder spurte han meg om jeg ville gifte meg med ham, sier hun og fortsetter:

– Jeg tenkte «Jeg bør gjøre det. Han tok jo jomfrudommen min». Jeg hatet ham virkelig, men jeg var så full av skam etter at han hadde gjort dette mot meg.

Natten før bryllupet knakk Collins sammen i tårer, men forteller til magasinet at hun husker at faren ba henne om å gjennomføre bryllupet med tanke på alle gjestene.

Dokumentaren «Brave Miss World» har som mål å øke bevisheten om seksuell vold og forteller historiene til flere voldtektsofre, skriver Independent.

Reed og Collins ble skilt i 1956 etter fire års ekteskap. Reed døde 18 år senere.

I flere intervju etter skilsmissen fortalte skuespillerinnen at overgrepet påvirket henne lenge.

Det tok lang tid før jeg virkelig klarte å stole på noen menn igjen.

Tips: Sett deg inn i følgereaksjoner etter voldtekt/overgrep, da kan det være lettere å forstå Joan Collins  – og andre – som gifter seg med overgriperen. For det skjer.

Fortsettelse følger.

Legg igjen en kommentar

