Advokat Seebergs klønete skriv til Van Ameyde


28.mai 2009 anfører advokat Espen Seeberg i advokatfirmaet Pedersen, Reier & co i timelisten sin: «Korrespondanse- avigftspliktig, tlf, brev» med advokathonorar
kr. 870. (Se underst)

Foglarna må vite hvem Seeberg har snakket i telefonen med….

Advokat Seeberg sender samme dag brev til forsikringsselskapet Van Ameyde/Union, en henvendelse som fremstår som uprofesjonell og avslørende tankeløst utformet:

«Min klient har tatt ut søksmål ved Oslo tingrett mot sin tidligere ektefelle. Min klient krever erstatning av N.N, fordi han har påført henne en seksuelt overførbar sykdom som medfører store helseplager. Jeg vedlegger kopi av Oslo tingretts rettsbok for planleggingsmøte, avholdt 14. mai. Det foreligger altså en tvist i saken og jeg ber om at rettshjelp åpnes snarest.
Jeg hører fra selskapet.
Med vennlig hilsen Advokatfirmaet Pedersen, Reier & CO AS,
Espen Seeberg, Advokat.
«

Se brevet under her:


IMG_20150112_0001

Hvorfor oppgir Seeberg noe så særdeles privat som ‘seksuelt overførbar sykdom‘ og anfører ‘store helseplager‘ –  i stedet for å henvise til uførelidelsen ME/postviralt utmattelsessyndrom, G93.3/A04 i diagnoseregulativene?

Avslører advokat Seeberg slik sin innbarkede motstand mot ME/postviralt utmattelsessyndrom? En lidelse Seeberg flere ganger tidligere latterliggjorde og nedkjempet på statens vegne, da Seeberg var ansatt i Norsk Pasientskadeerstatning, NPE.

Seeberg hadde heller ikke behøvd å gjøre forsikringsselskapet oppmerksom på mitt tidligere forhold til saksøkte N.N.- at saksøkte er min eksmann, et faktum som skulle være uten betydning for saken – som jo handler om noe så alvorlig som ME/postviralt utmattelsessyndrom etter infeksjon påført meg i seksuelt overgrep. Det befinner seg en slags kode i avsløringen ‘ektefelle’. Advokater og domstoler har tendens til å overser det alvorlige overgrepet og skaden, de konkluderer heller med  ‘hevn’ når de vet at saksøkte er tidligere ektefelle av saksøkersken, meg.

Behøvde Seeberg i det hele tatt å oppgi navnet på saksøkte? Hva om noen i forsikringsselskapet Van Ameyde Norway AS kjenner min eksmann, saksøkte NN? Som mangemillionær hadde skadevolder NN i likhet med de fleste andre mangemillionærer stort nettverk både i inn- og utland. Penger og mangemillionærer ruler. Folk er opptatt av rikdom og kjendiser, de foretrekker heller å bli tilknyttet en med penger, enn en uten. Slik har det blitt. Dessuten er det menn som avgjør i de fleste deler av erstatningssaken min – mot en annen mann, skadevoldsmillionær NN. Mon tro om ikke gjenkjennelseseffekten av at det jo kanskje kunne vært dem, og ‘stakkars ham’ er mer tilstede enn fokuset på alvoret i saken, at skadevoldsmillionæren i sin egotripp av en overrumpelsesvoldtekt påførte meg livsvarig skade og 100% arbeidsuførhet.

I ettertid viser det seg at min saksbehandler i forsikringsselskapet Van Ameyde Norway AS og Union Forsikring, Christian Bettmo, i mai 2009 er bror til en av mine daværende nærmeste naboer. Saksøkte NN, min eksmann, bodde også i samme bydel som Bettmo’ene, litt lengre oppe i åsen…..

I tillegg er Christian Bettmo min nabo i borettslag i Vækerøveien, der jeg, syk og tappet for krefter, bor midlertidig – på en madrass på gulvet i seks måneder, fordi Oslo kommune Ullern har to års ventetid på egnet bolig.

Flyktning i eget land:
 https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/12/04/flyktning-i-eget-land/

Ikke nok med det, min saksbehandler i NAV, juristen Inger Lise Dege, tidligere ved Røa trygdekontor, bor også i samme området. På dette tidspunktet aner jeg ingenting om advokat Jan Tormod Dege i advokatfirmaet Brækhus Dege, som representerer skadevolder NN, er e k s m a n n til min saksbehandler i NAV, Inger Lise Dege.

Juristen Christian Bettmo arbeider som saksbehandler i forsikringsselskapet van Ameyde Norway AS, som holder til i lokaler vegg i vegg til advokat Olav Gunnheim, som anbefalte meg advokat Espen Seeberg. De to advokatene deler kontor, når Seeberg er i Oslo. Mitt første møte med min daværende prosessfullmektig Seeberg, foregikk i Nedre Slottsgate 15, vegg i vegg til forsikringsselskapet van Ameyde Norway....

Skjermbilde 2016-04-25 kl. 08.01.05

Kanskje noen i forsikringsselskapet van Ameyde Norway AS også kjente saksøkte N.N. personlig? Hvordan ville man da behandle min søknad om rettshjelpsforsikring hvis søksmålet mitt var mot en eventuell venn, bekjent eller nabo av ansatte i forsikringsselskapet Van Ameyde Norway AS og Union Forsikring?

IMG_20150109_0001

Ingen kvittering fra van Ameyde forsikring: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/24/ingen-kvittering-fra-van-ameyde-forsikring/

Forsikringsselskapet van Ameyde saboterer anken min. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/25/forsikringsselskapet-van-ameyde-norway-saboterer-anken-min/

Christian Bettmo om forsinket ankegebyr fra van Ameyde Norway:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/28/christian-bettmo-om-forsinket-ankegebyr-fra-van-ameyde-norway/

Anke til Høyesterett neste!
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/26/anke-til-norges-hoyesterett-neste/

Advokatene Seeberg og Lindstrøm møter sine klienter 31.juli 2009 https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/12/31-juli-advokatene-seeberg-og-lindstrom-moter-sine-klienter/

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-21-33

ADvokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på advokatregler.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-24-14

Fortsettelse følger.

Lydfiler

17 thoughts on “Advokat Seebergs klønete skriv til Van Ameyde

Legg igjen en kommentar

