Tingrettsdommer Njaal Sæveraas svikter dommergjerningen

Javel. Men….. Det er antagelig ikke noe spesielt…eh…eh….med et sånt brev som dette. Et brev om planmøte er ganske uformelt. Eh…..Så det vi gjør er at vi går igjennom listen med de forskjellige forholdene vi må behandle, svarer tingrettsdommer Njaal Sæveraas, da jeg, saksøker og ikke-jurist, 14. mai 2009 forklarer at jeg nettopp har mottatt innkallingen, og derfor ikke fått satt meg inn i saken..

«antagelig ikke noe spesielt med et sånt brev som dette« ????

Ikke rart Sæveraas stotrer når han forsøker forklare en slik fordreining av sannheten….

Som tingrettsdommer skulle Sæveraas vite at planmøtet er avgjørende for resten av saken. Det er jo nettopp det som er hensikten med planmøter i saksforberedelsene. Jf Tvistelovens §9-4.

Pussig at tingrettsdommer Njaal Sæveraas ikke forutså det!….At planmøtet 14.05.09 er utslagsgivende for resten av rettssaken. 

IMG_20150116_0001

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas utnytter at jeg ikke er jurist.

Alle jurister avgir høytidlig ed på å «fremme rett, hindre urett».

I stedet for å foreslå utsettelse av planmøtet noen dager slik at jeg kunne konsultere advokat, fortsatte Sæveraas planmøtet uten hensyn til meg, kronisk syk, kvinnelig saksøker. Hadde Sæveraas gjort tilsvarende om saksøker var en fortvilet, syk overgrepsutsatt mann?

I løpet av telefonplanmøtet forklarer jeg flere ganger at saksøkte N.N. visste at han hadde sår på penis da han tok seg til rette på meg.

Men tingrettsdommer Sæveraas  hører ikke….? Ikke belyser Sæveraas forklaringen min, ei heller stiller Sæveraas spørsmål rundt dette, ikke er han spesielt årvåken heller, slik at faktum kommer frem. 

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/29/planmote-ved-tingrettsdommer-njaal-saeveraas/

Sorenskriver Geir Engebretsen ved Oslo tingrett til Dagsnytt atten (NRK), den 04.10.13: «Dommerne skal være ekspert på å gjennomføre behandlingen, få belyst saken på en ordentlig måte, stille spørsmål, være årvåken til at faktum kommer ordentlig frem, og vurdere bevisene.»

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas svikter dommergjerningens hensikt 14.05.09  slik den er beskrevet av sorenskriver Geir Engebretsen!

Under kan du lese prosesskriv av 20. mai 2009 fra saksøkte skadevolders gode venn, forretningspartner og ‘ansvarlig advokat’ Øystein A. Sverre i Advokatfirmaet Brækhus Dege – som tilsynelatende har carte blanche hos tingrettsdommer Sæveraas. 

I ettertid viser det seg at tingrettsdommer Njaal Sæveraas kun en – 1 – gang avgjør i favør av meg, kvinnelig, overgrepsutsatt, kronisk syk saksøker…..

Oslo tingrett hadde siden stevningen 24.februar 2009 trenert saken inntil tingrettsdommer Sæveraas plutselig fikk det veldig travelt, da han 12.mai 2009 ble oppringt av skadevolders prosessfullmektig i advokatfirmaet Brækhus Dege ….etter at skadevolder i legebekreftelse fra sin fastlege dr. Mæhlumshagen av 6.mai 2009 hadde fått påvist at han «har hatt» både herpes 1 og 2.

IMG_20150115_0001IMG_20150115_0002

IMG_20150320_0001

 

 

Her fra lydfilene med tingrettsdommer Njaal Sæveraas – fortsetter Planmøtet 14. mai 2009: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/30/tingrettsdommer-njaal-saeveraas-fortsetter-planmotet/

Her fra da tingrettsdommer Njaal Sæveraas kjefter på saksøker (meg):https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/01/tingrettsdommer-saeveraas-kjefter-pa-saksoker/

Her fra da tingrettdommer Njaal Sæveraas ringer meg etter Planmøtet:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/01/tingrettsdommer-saeveraas-ringer-meg-etter-planmotet/

Fortsettelse.

Lydfiler. 

12 thoughts on “Tingrettsdommer Njaal Sæveraas svikter dommergjerningen

Legg igjen en kommentar

