NAV saboterer medisinske laboratorieprøver

16. juni 2009.

Fagfolk må tåle kritikk, jf advokat John Christian Elden
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/02/fagfolk-ma-tale-kritikk/

Fortsettelse saksforberedelser med advokat Espen Seeberg.
Fortsettelse fra forrige bloggposthttps://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/02/11/samarbeider-advokat-seeberg-med-motparten/

– Nettopp. Nå ble jeg veldig fortvilet. Skulle selvsagt vært hos han professoren og tatt de laboratorieprøvene. Det er kjempeviktig! Men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få det til, for å få det betalt….NAV har nettopp, 13.mars overraskende og uten forhåndsvarsel fjernet en grunnstønad på 1600 kroner, som jeg fikk innvilget i 2007. NAV nekter meg nå oppsettende (=utsettelse, min anm) virkning på vedtaket, forklarer jeg.

– Det er derfor vi må vite om forsikringsselskapet ditt dekker medisinsk sakkyndig via rettshjelpsforsikringen din. Da betaler de mesteparten av det, konkluderer Seeberg.
(Hvorfor har ikke Seeberg da allerede purret på forsikringsselskapets avgjørelse? https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/12/advokat-seebergs-klonete-skriv-til-van-ameyde/ )

– Vil forsikringsselskapet også da betale de laboratorieprøvene? spør jeg.
– Det må vi søke om.Vi søker forsikringsselskapet om å få dekket alt det, foreslår Seeberg.
– Sendte deg en kopi av det avslaget fra NAV på årsaken til at medisinsk utredning ble avslått der. Er det verdt å klage på det? spør jeg.
– Ja. Det er alltid greit å klage på et avslag, svarer advokat Seeberg.
– Kan du være snill å gjøre det, eller skal jeg sende det til advokat Carolyn Midsem som har vært inne i trygdesakene mine overfor NAV? spør jeg.
– Neida, jeg kan godt gjøre det. Det lønner seg å ha en advokat, sier Seeberg eplekjekt.
– Ja, ikke sant? Advokat Midsem har to andre saker for meg som det er klaget på (de to gjaldt virkningstidspunktet for uføretrygden, som jeg mente måtte endres til tidligere enn 2005, siden attføringsdiagnosen i 2002/2001 var ‘slitenhet’/A04 i diagnoseregulativet. A04 tilsvarer G93.3 dvs ME- i diagnoseregulativet for spesialister.min anm).  Jeg skrev til deg at det er uføretidspunktet hun har klaget på, men det korrekte skal være virkningstidspunktet. Da jeg ble uføretrygdet satte NAV virkningstidspunktet til året før, altså da jeg innleverte søknad om uføretrygd. Selv om NAV mener at jeg har vært syk siden 1995, tidspunktet NAV satte som uføretidspunkt. Midsem har klaget på virkningstidspunktet og mener det må settes så langt tilbake som mulig. Klagen er enda ikke avgjort i NAV Klageinstans, forklarer jeg.

IMG_20150516_0001

(Sterke krefter gjorde tilsynelatende hva de kunne for å sabotere mine muligheter til medisinske laboratorieundersøkelser hos prof Dr. DeMeirLeir, ved å frarøve meg kr. 1600 pr. måned. Det skjer bare få uker etter at jeg 24. februar 2009 hadde tatt ut stevning mot skadevolder NN….

Plutselig fjernes grunnstønaden.  Uten forvarsel. Ikke et pip på forhånd fra NAV om at inntekten plutselig – over natten – reduseres med nesten flere tusen kroner. Uten oppsettende virkning. Dvs uten utsettelse til klage på NAVs vedtak av 13.03.09 var avgjort i NAV/Trygderetten. Harde bud! Tydeligvis ikke en hvemsomhelst jeg hadde gått til sak mot da jeg tok ut stevning mot skadevolder NN, men en hel hær i kulissene. Blant annet min saksbehandler i NAV Trygd/NAV VestreAker/RøaTrygdekontor/NAV Forvaltning Oslo;
Inger Lise Dege, eksfrue med felles barn med skadevolders advokat i Brækhus Dege….

IMG_20150211_0001

Tap av kr. 1600 pr. mnd har store konsekvenser når man er syk, og det får alvorlige konsekvenser, fordi tapet forhindrer manglende medisinsk behandling. Som jo er hensikten til at syke innvilges slik grunnstønad hos NAV. Søknader om grunnstønad fra NAV er alltid medisinsk begrunnet. I mitt tilfelle av medisinsk spesialist ved Ullevål Universitetssykehus.

I dag vet vi at gründer /advokat Jan Tormod Dege i advokatfirmaet Brækhus Dege, som representerer saksøkt skadevolder NN i erstatningssaken, er eksmann til min saksbehandler Inger Lise Dege i NAV Trygd. Sterke krefter både i NAV og Skatteetaten, saboterer i 2009 meg og min økonomi, – i favør av saksøkte skadevoldsmillionær NN. På det tidspunktet ante jeg ikke at skadevoldsmillionæren er barndomsvenn av min saksbehandler i NAV, Inger Lise Dege, hvis mor var venninne med skadevolders mor….Inger Lise Dege innrømmet hun også kjenner skadevolders søsken er. På hils med en, innrømmet Inger Lise Dege i retten…men først i 2014, da hun ble stevnet som vitne i ankesak mot NAV. (Lytt til Inger Lise Deges vitneprov i «Kjendisnettverket til voldtektsmannen» https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/08/11/nettverket-bak-en-voldtektsmann/)

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 10.51.09

Inger Lise Dege, rådgiver i NAV Trygd vitnet 19. februar 2014 i Frostating lagmannsrett, Ålesund der hun kom med flere sjokkerende avsløringer: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/17/tilfeldig-eller-likevel-ikke-sa-tilfeldig/  

Skjermbilde 2016-10-16 kl. 20.11.43.png

Skattejurist Øystein A. Sverre, venn og forretningspartner av saksøkt skadevoldsmillionær NN, ansatt i advokatfirmaet Brækhus Dege som representerer skadevoldsmillionæren. Opptrer flere ganger tilnærmelsesvis som bøddel for saksøkt skadevoldsmillionær og seg selv. Øystein er tidligere forsmådd beiler av meg, og – om enn tidligere påtvunget -omgangsvenn…

Advokatfirmaet Brækhus Dege med trenering hinsidig moral og fornuft. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/02/21/braekhus-dege-namsfogden-i-oslo-med-trenering-hinsidiges-moral-og-fornuft/ 

Advokaten sjekker opp ‘dama’ til kompisen sin….
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/advokat-oystein-a-sverre-lyver/

 

skjermbilde-2016-10-09-kl-04-24-29

Advokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på regler for advokater.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

skjermbilde-2016-10-09-kl-04-26-21
Fortsettelse følger.

2 thoughts on “NAV saboterer medisinske laboratorieprøver

Legg igjen en kommentar

