Ingen nåde hos Namsfogden i Oslo og Kemneren

I favør av saksøkte skadevolder NN, forsøkte sterke krefter å saboterte mine muligheter til medisinske laboratorieundersøkelser hos professor dr. DeMeirleir.

Neste dag, 24. juni 2009 sender jeg ny e-post til min prosessfullmektig advokat Espen Seeberg:

«Nettopp fått bekreftet fra Byfogdembetet at gjeldsordning er innvilget fra
30. april i fjor! Da forstår jeg det slik at kemneren ikke kan motregne de kr 33000 jeg fikk tilbakebetalt på skatten i oktober i fjor? I en slutning av 16. juni ga Byfogdembetet kemneren medhold, men den slutningen gjelder vel ikke da? Kan jeg egenhendig tilskrive kemneren og vise til at jeg allerede befant meg i gjeldsordning da skattepengene ble motregnet, og be om å få disse utbetalt straks, eller må slikt krav helst komme fra advokat/deg? Mottok i dag kopi av brev av 16. juni fra Oslo tingrett vedrørende berammelsen 19.08.09. DEN bare MÅ utsettes! Mvh Liv Serine Helgesen
«

Kemneren frarøvet meg kr. 33 000, penger jeg hadde fått tilbake på skatten. NAV ranet meg – uten forvarsel – for kr 1600 i måneden i vedtaket av 13.mars 2009. Bare få uker etter at jeg 24. februar 2009 hadde tatt ut stevning mot skadevolder NN, barndomsvenn av min saksbehandler Inger Lise Dege i NAV Trygd, sønn av venninnen til Inger Lise Deges mor….Representert av advokatfirmaet til
Inger Lise Deges eksmann Jan Tormod Dege: Brækhus Dege….

Jeg hadde påklaget til Byfogdembedet at Kemneren tilbakeholdt de
kr. 33 000 jeg fikk tilbakebetalt på skatten. Det var nok tilfeldig (?) at Byfogdembedet avgjorde klagen min 16. juni 2009 i favør av Kemneren, samme dag som tingrettsdommer Njaal Sæveraas sendte ut den formelle innkallingen til hovedforhandling berammet til 19. august 2009….

Ny e-post 26. juni 2009 fra meg til advokat Seeberg:
«Har nettopp snakket med Namsfogden. Dessverre kan jeg visstnok se langt eter de etterbetalte skattepengene på kr 33 000! Kemneren har rett til slik motregning selv om min offentlige gjeldsordning gjelder fra april i fjor. I tillegg tar det en måned før slutningen om gjeldsordning er rettskraftig, og «alle» parter kan visstnok i mellomtiden anke. Fogden mente det var 99% sjanse for at slutningen aksepteres slik den er. Håper det!«

Selv om jeg forklarte staten ved Namsfogden i Oslo og Kemneren at pengene var viktige for å betale medisinske laboratorieundersøkelser som kunne gjøre meg friskere, kanskje sågar arbeidsfør igjen, viste staten ved Namsfogden i Oslo og Kemner ingen nåde. Til tross for at Namsfogden i Oslo siden mai 2007 hadde brukt hele ni – 9 – forskjellige saksbehandlere på saken min, og begått saksbehandlingsfeil….

Ikke et pip fra advokat Seeberg….som hadde anbefalt meg å godta gjeldsordningen.

Jeg var dødsutmattet nå – følte meg som en gispende fisk….

Skjermbilde 2015-02-16 kl. 09.07.47

Legg igjen en kommentar

