Advokat Espen Seeberg kontakter ME-spesialisten

Søndag 5. juli 2009.

Jeg ringer tilbake til advokat Espen Seeberg:

– Grunnen til at jeg mente det var viktig å snakke med ME-foreningens lederEllen Piro, skyldes at hun er den som har best oversikt. Hun deltar på konferanser også internasjonalt. Men det fins ingen andre enn min lege når det gjelder infeksjonsmedisin og ME ifølge Piro, forklarer jeg.

– Har du snakket med ham? spør Seeberg.

– Nei. Kan du være snill å ringe ham? Du er den som har den juridiske kompetansen og er fagperson, foreslår jeg.

– Ja.

– Han er en dyktig mann. Kanskje han stiller seg mer positivt om du ringer ham og han får et mandat hvor han får mulighet til å innhente videre uttesting eller utredning, hvis han skulle synes det er nødvendig, sier jeg, og viser til den medisinske ME-spesialisten, som utredet meg ved infeksjonsmedisinskavdeling, Ullevål Universitetssykehus.

– Ringer ham litt senere i dag. Hvis jeg ikke får fatt i ham sender jeg mandatet uansett. Da foreslår jeg at han oppnevnes av retten og da vil retten kontakte ham, forklarer Seeberg.

– Har forstått det slik at disse legene helst vil unngå å stille som sakkyndige i rettssaker ifølge Ellen Piro, sier jeg.

– Ofte vil det være slik at disse sakkyndigeerklæringene går i ene eller andre retningen. I denne saken er det stor risiko for at man ender opp i retten uansett, fordi det er noe som mangler, sånne juridiske greier både med hensyn til foreldelse og mange spørsmål er knyttet til dette med bevis. Motparten vil jo nekte for at det er han som har gjort dette. En stor prosent av befolkningen har herpes, så derfor er det ikke sikkert at det kommer fra ham for å si det sånn, forklarer Seeberg.

ikke sikkert at det kommer fra ham?»  Hæ? Hva driver advokaten min med? Forsøker Seeberg å psyke meg ned? Hvordan kan han si sånt? Betviler advokat Seeberg min versjon? Jeg vet jo at det er saksøkt skadevolder NN som smittet meg – det er det ingen tvil om. Jeg hadde aldri vært så syk noensinne, som da jeg 20. april 1988 konfronterte smittebærer NN med gynekologens funn. NN innrømmet da også at han hadde hatt ‘røde prikker’/sår på penis da han tok seg til rette på meg. På dette tidspunktet visste hverken Seeberg (?) eller jeg at saksøkte skadevolder NN hadde testet positivt på både kjønnsherpes og munnherpes, jf legebekreftelsen av 6. mai 2009 fra hans fastlege dr. Ginette Mæhlumshagen. Se forrige bloggpost. )

– Saksøkte NN er sannsynligvis instruert av sine advokatkompiser om hva han skal si i en slik sammenheng. Han visste sannsynligvis på forhånd at han var smittet. Han vil gjøre alt han kan for å komme billigst mulig unna, bekrefter jeg, og viser til advokatvennene til saksøkte skadevolder NN; Chris Sandaker, Inger Johanne Ferse Lund, Henning Øglænd og Øystein A. Sverre. 

– Ja, jeg ringer ME-legen jeg. Hvis han sier nei, da har vi ingen andre alternativer da? spør Seeberg.

– Da vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Mulig jeg må til utlandet da for å finne en medisinsk sakkyndig? Ifølge Piro er det ingen andre infeksjonsspesialister her i landet som har spesialisert seg på ME. Bortsett fra de som har spesialisert seg på ME innen nevrologi eller psykiatri, forklarer jeg.

– Jeg kan spørre om han har noen forslag, sier Seeberg, og vi avslutter samtalen.

Litt senere samme dag ringer jeg igjen til min prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg:

– Fikk du fatt i ME-spesialisten min? spør jeg.

– Han sa nei.

– Sa han nei? Det var synd! beklager jeg.

– Han foreslo et par andre da. Han var ikke lysten på det, sa han. Mente også at han var inhabil. Men det skjønner jeg ikke. Han hadde vært noe involvert i denne saken før, sa han. Jeg kjenner ikke så mye til det da. Han foreslo en Bjørneklett ved Rikshospitalet og en Hafsland som er privatpraktiserende. Begge driver med infeksjonsmedisin, og skulle ha greie på dette. Hvis du ikke har innvendinger mot det foreslår jeg disse to, sier Seeberg.

– Jeg kjenner dem ikke.

– Det er egentlig ikke så mange å velge mellom i Norge i dag. Siden jeg fikk disse foreslått av ham får jeg ta det for god fisk, bekrefter Seeberg.

– Ok, svarer jeg, betenkt, og vi avslutter samtalen igjen.

Skjermbilde 2015-01-28 kl. 08.21.10

Skjermbilde 2015-01-28 kl. 06.26.49Skjermbilde 2015-01-28 kl. 07.42.27Skjermbilde 2015-01-27 kl. 08.12.15

Fortsettelse følger.

Lydfil.

2 thoughts on “Advokat Espen Seeberg kontakter ME-spesialisten

Legg igjen en kommentar

