Om politianmeldelse, fysisk og psykisk vold

16.juli 2009.

Jeg, klient – og saksøker – har altså måttet foreslå for min prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg et aller første møte i erstatningssaken…. Er det vanlig at advokater ikke møter sine klienter mon tro? 

Sykdomsforverring. Politianmeldelse og samtale med statsadvokatembedet i Oslo.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/10/sykdomsforverring/

Ny mail til advokat Seeberg:
«Fra: Liv Serine Helgesen 
Emne: Vs: Ad beramming
Til: «Espen Seeberg» <espen.seeberg@apj.no>
Dato: Torsdag 16. juli 2009 18.23
Anmeldelsen ble henlagt pga foreldelse.
Gi vennligst beskjed om du vil ha saksnummer på anmeldelsen.

Mvh Liv Serine Helgesen»

«Fra: Liv Serine Helgesen
Emne: Vs: Ad beramming
Til: «Espen Seeberg» <espen.seeberg@apj.no>
Dato: Torsdag 16. juli 2009 19.06
Til din orientering forlot jeg utlandet fordi NN skadet meg da han i raseri kastet en tallerken mot meg. Da våget jeg ikke være der et sekund lengre!
Derfor våget jeg heller ikke å dra tilbake dit.
Da vi ble separert ved dom, ble jeg spurt av dommeren om jeg var villig til å flytte tilbake dit. Jeg svarte nei, men fortalte ikke om årsaken. 

Min historie, mine opplevelser med NN  ville ikke noensinne kommet for dagen, hadde det ikke vært pga ME-diagnosen, og dens forbindelse til HSVsmitten med infeksjon han hadde påførte meg.
Selv om HSV er utløsende faktor, kan andre forhold i tilknytning til NN også ha medvirket til min utvikling av ME.
Kun medisinsk sakkyndig kan avgjøre slik evnt. sammenheng!
Mvh Liv Serine Helgesen»

IMG_20150310_0002


Min anm: Da seperasjon ble avgjort ved dom i Oslo tingrett, se under her- stilte jeg som selvprosederende ikke-advokat. Hadde ikke råd til advokat. Følte meg som en sombie. Var fullstendig ødelagt av utmattelse, gjentatte herpesutbrudd, var forvirret og hadde mer enn nok med å re-etablere arbeidsplassen min og tjene penger nok til å betale mine økonomiske forpliktelser; studielån, boliglån og lån på driftslokalet. Jeg var livredd. Samtidig som jeg befant meg som i en slags transe, eller dvalelignende tilstand. Det var som om jeg var blitt uten følelser, og uten reaksjoner.. Det hadde gått en trass i meg da skilsmissepapirene kom. Maktet ikke signere, la dem ute på terrassen for å slippe unna påminnelsen om de dumme valgene jeg hadde gjort et år tidligere da jeg foran Guds alter lovet skadevolderen troskap i gode og onde dager.

Her ektepakten vi inngikk noen uker før giftemålet. Ført til penn av skadevolderens venn, advokat Chris Sandaker (som også senere førte til penn skadevolderens ektepakt med frue nr 3 – der begge hadde fullt særeie – også ved død – der felles barn ikke er tema, noe som bekrefter skadevolder NNs frykt for flere barn – og hvordan NN i nok en egotripp, frarøvet kvinner i sin beste alder barn).

Skjermbilde 2017-07-21 kl. 09.46.09.png

Innskanning 208.jpeg

«Felles bolig i Norge blir hustruens særeie». Det ble selvsagt ingen ‘felles bolig’ i Norge, til det var skadevolder, min ektemann mer glad i pengene  – enn i meg. Vi hadde ikke engang kysset da han et år tidligere tok seg til rette på meg i en overrumpelsesvoldtekt uten å bry seg nok om meg som medmenneske til å ta på seg kondom. Slik påførte NN meg smitte livsvarig kjønnssykdom (genitalherpes), som flere år senere, i 2006, av legene ved infeksjonsmedisinsk avdeling Ullevål Universitetssykehus mente utløste den nevrologiske lidelsen ME/G.93.3/A04.

‘Er hustruen hjemmeværende pga sykdom’..Skadevolderen så hvordan jeg hadde det i løpet av det ca 8 måneders korte samlivet i utlandet. Skadevolder, min ektemann NN fryktet at jeg skulle bli hjemmeværende pga den residiverende genitalherpesen han hadde påført meg?

Innskanning 213.jpeg

Innskanning 209.jpeg

Skadevolderens far og fetter signerte ektepakten som vitner…Ektepakten skulle holdes innen familiens fire vegger… Akkurat slik NN også ville at overgrepssaken skulle holdes innen familiens fire vegger ved at han valgte sin kompis og forretningspartner, advokat Øystein A. Sverre (=min tidligere forsmådde beiler) fra advokatfirmaet Brækhus Dege til å representere seg. NN visste at advokatfirmaet Brækhus Dege var villig til å tøye advokatetiske reglverk. Noe advokatfirmaet Brækhus Dege også ble dømt til å betale flere millioner for – i annen sak. 

Aller første gang jeg noensinne befant meg i en rettssak og rettssal, var da min daværende ektefelle, skadevolderen, stevnet meg – for å få skilsmisse fra meg, som han et år tidligere, foran Guds alter, hadde lovet troskap i gode og onde dager.. I et bryllup som viste seg å være et gedigent pr-stunt for å selge seg ut av stedet han drev og bodde på i utlandet. NN hadde det travelt, kan skjønne, han visste at det var bare tre års foreldelsesfrist på smitte kjønnssykdom..Det hadde advokatkompisene informert ham om. 

Ikke engang domstolenes kutymene kjente jeg til. Som det at man reiser seg når dommeren kommer inn. Den gang fantes ikke mobiltelefoner eller nettbrett. Motparten, dvs min på det tidspunktet ektefelle satt på motsatt side i rettssalen sammen med sin rådyre kvinnelige advokat Elsbeth Bergsland fra advokatfirmaet Hjort. En lett match for ham – på alle måter. Null kommunikasjon. Heller rettssak, og enda en måte å nedgjøre ‘kvinnen’ (meg!) på.

Siden jeg ikke hadde maktet å signere skilsmissepapirene (se ektepakten over her) bekreftet jeg i retten at jeg ikke ville skilles. Da dommeren spurte om jeg var villig til å flytte tilbake til det som hadde fungert som vårt ‘felles hjem’ i utlandet, det vil si min motparts arvede hjem, der alt tilhørte ham, også alle vennene, der jeg måtte be ham om penger, hans, hans, hans – svarte jeg kontant ‘NEI!’. Dit ville jeg aldri våge å vende tilbake!

Å flytte ut fra ‘felles hjem’ er ansett som grunn til skilsmisse. Det ville jo vært illojalt av meg overfor min motpart overgriperen, min daværende ektefelle, hvis jeg fortalte årsaken til at jeg hadde flyktet ut av hjemmet vårt etter bare noen måneders samliv. Min ektefelle hadde skadet meg! Da han i raseri – igjen – kastet ting mot meg. Og traff! Hva kunne slik ærlighet ha utløst hos min motpart og ektefelle hvis jeg i retten hadde fortalte om gjentatt fysisk og psykisk vold, om overrumpelsesvoldtekten med herpessmitte? Han, min ektefelle, som bare få måneder tidligere ved et konditoribord på Frogner hadde avslørt at han fryktet han kom til å drepe meg..

Innskanning 210.jpeg

Innskanning 211.jpeg

Skjermbilde 2017-07-09 kl. 07.42.09.png


Min prosessfullmektig advokat Espen Seeberg i erstatningssaken mot skadevolder, er siden 2013 ansatt i advokatfirmaet Winther-Christensen i Oslo, der de tilsynelatende har så lite å gjøre at de annonserer etter personskadepasienter, dvs kronisk syke, i svære annonser i VG, der grådige advokaters største behov er å utnytte kronisk syke ved å lokke med ‘no cure no pay‘…
Og så syter de i media over at advokatfirmaet Winther -Christensen ikke blir hørt i Norsk Pasientskadeerstatning (NPE) – der både advokat Espen Seeberg og hans kollega, advokat Thomas Roander i advokatfirmaet Winther-Christensen tidligere har vært ansatte (firmanavnet Winther-Christensen ble for belastende? Derfor har de nå byttet navn til advokatfirmaet Roander & Co..)

IMG_20150127_0001

 

Skjermbilde 2017-07-26 kl. 08.30.09.png

ADvokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på advokatregler.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

Skjermbilde 2017-07-26 kl. 08.30.30.png

Fire advokater tre forskjellige timelister
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/26/fire-advokater-tre-forskjellige-timelister/

Fagfolk må tåle offentlig kritikk, jf advokat John Christian Elden:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/02/fagfolk-ma-tale-kritikk/

Politianmelder overgriperen.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/04/25/politianmelder-overgriperen/

Samtale med statsadvokatembedet i Oslo.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/04/27/samtale-med-statsadvokatembedet-i-oslo/

Fire advokater og tre forskjellige timelister.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/26/fire-advokater-tre-forskjellige-timelister/

 

 

Fortsettelse følger.

Lydfiler

Legg igjen en kommentar

