Sykdomsforverring

16.juli 2009. Mailer min prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg:
«Fra: Liv Serine Helgesen
Til: Espen Seeberg <espen.seeberg@apj.no>
Sendt: Torsdag, 16. juli 2009 18.17
Emne: Ad beramming
Hei Advokat Seeberg!
Takk for at du tror på meg, og takk for praten! Jeg har dessverre svært lite å gå på for tiden.
Mistenker NN for å ha blitt engstelig da han så de omstendelige undersøkelsene jeg skulle igjennom hos medisinsk sakkyndig!  Han kan nemlig risikere å bli dømt uansett, ikke bare for HSV-smitten, men for på andre måter også å ha bidratt til min ME-lidelse. Derfor fokuserer motparten nå tilsynelatende så febrilsk på bare HSVII-smitten.
Ifølge svardatoene går det hurtig i svingene, og berammingen i august er nok veldig presserende for motpart, også fordi desto lengre tid det går, jo større muligheter for vitenskapelige gjennombrudd i ME-forskningen.
PS!
Er det så lurt at ansvarsspørsmålet avgjøres allerede nå, ettersom det også er andre momenter i helhetsbildet, som bidrar til at NN kan finnes skyldig i min utvikling av ME?PSS!
Jeg sender deg legejournalene. Men skulle ikke du og jeg uansett hatt et møte i nærmeste fremtid for å se på hvordan saken best kan legges opp? Stemmer det at du også får kontor her i Oslo fra august? Din kollega Kvassheim nevnte det da han anbefalte deg.
Jeg forstår at NN ønsker saken fortest mulig avgjort, men det kan bli altfor snevert å diskutere bare HSV-smitten, ettersom her er det jo mye annet også fra forholdet, som kan være medvirkende faktorer til at jeg har utviklet ME, og som skulle inkluderes når ansvarsgrunnlaget vurderes. Jeg kan selvsagt nevne alle disse sidene i retten nå, men det nytter lite hvis ikke også medisinsk sakkyndig bekrefter at disse forhold kan telle med. Slik jeg ser det, er det av VESENTLIG betydning med medisinsk sakkyndiges totalvurdering i saken, før ansvarsgrunnlaget avgjøres!
PSSS!
Jeg politianmeldte NN i fjor høst for overgrep. Jeg påklaget sågar henleggelsen, med utførlig dokument om hva som foregikk i vårt korte ekteskap. Bl.a. psykisk vold med gevær m.m. NN/advokatene hans har sannsynligvis fått dokumentene, og VET at her er det ikke bare HSV-smitte som kan komme med i totalbildet.
 Jeg overlater til deg å vurdere hvorvidt berammelsen om ansvarsgrunnlaget kan utsettes nettopp med henvisning til den vesentlige nødvendigheten av medisinsk sakkyndiges vurderinger av den totale helheten!
På forhånd takk.
Mvh Liv Serine Helgesen» (mine uthevelser.)

IMG_20150310_0001

Fagfolk må tåle offentlig kritikk, jf advokat John Christian Elden:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/02/fagfolk-ma-tale-kritikk/

Politianmelder overgriperen.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/04/25/politianmelder-overgriperen/

Samtale med statsadvokatembedet i Oslo.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/04/27/samtale-med-statsadvokatembedet-i-oslo/

Fire advokater og tre forskjellige timelister.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/26/fire-advokater-tre-forskjellige-timelister/

Fortsettelse følger.

One thought on “Sykdomsforverring

Legg igjen en kommentar

