Endelig svar fra prosessfullmektig Espen Seeberg om møte

17. juli 2009. 
Jeg har måttet foreslå løsninger for min advokat Espen Seeberg i Moss, se mail underst her (som siden 2013 er ansatt i advfa Winther-Christensen i Oslo).

Det er midt i fellesferien.

Om fire uker, 19. august, berammes erstatningssaken mot skadevolder NN i Oslo tingrett.  ‘Alle’ er på ferie. Også legene.

Hittil har tingrettsdommer Njaal Sæveraas avsagt flere kjennelser i favør av saksøkt skadevoldsmillionær NN, og frarøvet meg tilsvarsretten, idet jeg, ikke-juristen, er fratatt kontradiksjon på saksøkte skadevolders prosesskriv av 20.mai 2009.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/02/14/dommer-njaal-saeveraas-frarover-meg-kontradiksjon/

Min prosessfullmektig Seeberg sier saken er ‘vanskelig’….

Tungt å ha en advokat som psyker meg ned, og tilnærmelsesvis motarbeider meg.

I tillegg har jeg sykdomsforverringer. NAV Trygd frarøvet meg grunnstønad på
kr 1600 pr. måned nødvendig for medisinsk behandling, frarøvet uten forvarsel og uten oppsettende virkning. På dette tidspunktet aner jeg ingenting om forbindelsen mellom min saksbehandler i NAV, Inger Lise Dege, og hennes eksmann, advokat Jan Tormod Dege i advokatfirmaet Brækhus Dege, som representerer skadevoldsmillionær NN….

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 10.51.09

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/17/radgivende-overlege-eirik-haneberg-avslorer-mangelfulle-kunnskaper-om-me/

Livet mitt er i kaos. Jeg er snart uten tak over hodet, fordi utleier angivelig skal selge leiligheten, som jeg har vært mitt hjem de siste fem årene. Jeg har ikke lykkes å finne et nytt sted å bo. Hvor skal jeg gjøre av meg? Hvordan skal dette gå? Bydelen har to års ventetid på kommunal bolig. Jeg befinner meg som i sirup…. Er fortvilet. Og utmattet. Noen dager er jeg så ‘ødelagt’ at jeg mangler stemme, må hviske. Føler meg som en fisk, som hiver etter luften. 

«Fra: Espen Seeberg <espen.seeberg@apj.no>
Til: Liv Serine Helgesen 
Sendt: Fredag, 17. juli 2009 10.44
Emne: SV: Ad beramming

Hei.
Grunnlaget for erstatningskravet er at det skal foreligge smitte av HSV som igjen skal medføre ME.Vi må forsøke å bevise at NN smittet deg med HSV. Dette må vi sannsynliggjøre i din vitneforklaring, understøttet av funn i journaler + vitneutsagn fra dine venninner.Vi kan også stille med en lege som vitne, og da helst din fastlege. Jeg vil i så fall foreslå at han avhøres pr. telefon.
Foreslår at vi tar et møte på saken i neste uke.

Mvh Espen seeberg
Adv.»

—–Opprinnelig melding—–
Fra: Liv Serine Helgesen 
Sendt: 16. juli 2009 20:37
Til: Espen Seeberg
Emne: Vs: Ad beramming
Hei igjen,
Hvis saken berammes nå vedr. ansvarsgrunnlaget, da hadde det vært fint om en medisinsk spesialist kunne kommet i retten og forklart hvordan herpesviruset arter seg, bl.a. at utbrudd begynner med røde prikker m.m. Får man fatt i slik spesialist på så kort varsel som fire uker? Men som nevnt tidligere kan ansvarsgrunnlaget utgjøre langt mer enn HSV-smitten.
Mvh Liv Serine Helgesen

IMG_20150311_0002

Fortsetter.

2 thoughts on “Endelig svar fra prosessfullmektig Espen Seeberg om møte

Legg igjen en kommentar

