Advokaten sjekker opp ‘dama’ til kompisen sin…

5. august 2009.

Saksøkt skadevolders advokatfullmektig Marcus C. Lindstrøm i advokatfirmaet Brækhus Dege bruker 2,25 timer på å skrive ‘prosesskriv og sluttinnlegg» i saken. For dette krever fullmektigen advokathonorar kr 2.925 eks moms….

«Skrevet og sendt sluttinnlegg» anfører Lindstrøm i timelisten sin: IMG_20150313_0001

 

I sitt sluttinnlegg, henviser Lindstrøm til meg som saksøkte NNs  «faste partner i 1988»…. Den feilaktige påstanden er blant annet hentet fra tingrettsdommer Helge Monstads mangelfulle beskrivelse i stevning av 24. februar 2009 (jf lydopptak). https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/27/tingrettsdommer-helge-monstad-utelater-detaljer/

– Og fra gynekologens feilaktige konklusjon ved undersøkelsen 20.04.1988, der det i journalen min noteres at jeg ble smittet av min «faste partner» en jordomseiler. (Men tross alt bedre det, enn at jeg eventuelt skulle blitt stemplet som lettsindig – med et eventuelt ‘one-night-stand’… )

 

Mon tro om advokatfullmektig Lindstrøm var kjent med at prinsipalen, ‘ansvarlig advokat’ Øystein A. Sverre, var en tidligere forsmådd beiler av saksøker (meg) ? Ja, faktisk var Øystein A. Sverre en dobbelt forsmådd beiler, ettersom han også var blitt forsmådd av min nære slektning. Visste advokatfullmektig Lindstrøm i advokatfirmaet Brækhus Dege at prinsipalen hans ikke bare ivaretok klientens – sin venn og forretningspartner – skadevolder/min eksmanns hevn, men at engasjementet også skjulte Øystein A. Sverres egen hevngjerrighet etter å ha blitt forsmådd – og bidratt til artig historie?

 

«Kjønnssykdom» var så flaut og sjokkerende at det satte meg helt ut. Jeg var rystet langt inn i sjelen. Følte meg tilskitnet. Ødelagt. Det falt meg ikke inn å fortelle den grusomme sannheten: overrumpelsesvoldtekt.

(Ikke ante jeg da at infeksjon av genitalherpes utløste den nevrologiske lidelsen ME=myalgisk encephalopati, G.93.3/A04 i diagnoseregulativene – og at jeg flere år senere skulle være arbeidsudyktig og uføretrygdet. Tvertimot sa legene at viruset kom til å ‘brenne ut’….)

Gynekologen utbrøt: – Du er full av herpessår! Hvem har du vært sammen med?

Jeg gikk i sjokk over opplysningen om at jeg hadde kjønnssykdom.
Der og da opplevdes det så skammelig, flaut, vondt – og forvirrende.
Jeg var uforberedt. Jeg, som hadde fryktet at de tiltagende helseplagene og de nevrologiske utstrålingene kunne tyde på at jeg var i ferd med å få hjerneslag….Men kjønnssykdom….!

Travle arbeidsdager for meg, som selvstendig næringsdrivende fysioterapeut, bidro til å holde overgrepet for noen uker siden – på avstand.

 

Ikke ante jeg noe om hva gynekologen hadde anført i journalen min, før etter at jeg i 2006 hadde fått diagnosen ME/cfs/kronisk utmattelse/G.93.3/A04 ved infeksjonsmedisinsk avdeling Ullevål Universitetssykehus, og ME ble tilknyttet infeksjon fra herpesviruset. Kan takke gynekologen for at han var så fremsynt at han hadde oppgitt kjennetegn på smittebærer i journalen min, slik at skadevolderen mange år senere kunne identifiseres.

 

Med tiltagende nevrologiske utstrålinger i beina og sensiblitietsforstyrrelser i kroppen, hadde jeg fryktet et begynnende hjerneslag, da jeg bestilte akuttime hos gynekologen.
Dr. Stein Haudemann Andersen ved Bentsebo legesenter hadde antatt ‘urinveisinfeksjon’, men den ene antibiotikakuren sterkere enn den andre hadde null effekt. Av den grunn kontaktet jeg også en lege i familien min, og spurt vedkommende om råd. Men ubehaget hadde bare blitt verre og verre. Hadde lest om kvinner som fikk hjerneslag ved bruk av
p-pillen. Men kjønnssykdom….?

Kjendisnettverket bak voldtektsmannen.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/08/11/nettverket-bak-en-voldtektsmann/

Uansett ville ingen ha trodd på meg, hvis jeg fortalte om overrumpelsesvoldtekten som skjedde på min sofa en søndags ettermiddag for noen uker siden. NN hadde i sin egotripp ikke brydd seg nok om meg til å trekke på seg kondom. Da hadde jeg jo kunnet slippe unna!

Vi hadde ikke engang kysset da NN tok seg til rette på meg, og presset seg til samleie på min sofa en søndags ettermiddag. Et tidspunkt man ikke forventer voldtekt. Han skulle jo videre med båten om bare noen timer…. 

Rødmende og ille berøret fortalte jeg gynekologen at smittebærer nylig var kommet hjem fra flere års jordomseiling,  at vi hadde møttes i forskjellige settinger den siste måneden….fordi vi hadde felles kjente. («siste måneden» kan ha ført til at gynekologen konkluderte med at smittebærer var min ‘faste partner’?)

Overgriperens søster var venninne med min nærmeste venninne på den tiden. Vi tre var studievenninner. Hvem hadde vel drømt om at broren til min venninnes venninne kunne begå overrumpelsesvoldtekt, voksne mannen på 43 år? Og at han, NN, selv om han hadde visst at han hadde ‘røde prikker på penis’ – likevel unnlot å bruke kondom i overrumpelsesvoldtekten.

Da overgriper NN ble konfrontert med gynekologens konklusjon, herpesinfeksjon,  innrømmet han nemlig å ha hatt ‘røde prikker på penis’ – altså sår, da han tok seg til rette på meg den søndags ettermiddagen.  

Inntil den søndagen, hadde jeg følt meg trygg. Trodde at jeg kjente vedkommende – via vårt felles nettverk. 

Hvis NN og jeg hadde vært ‘faste partnere’ på det tidspunktet, ville det vært mer sannsynlig at vi hadde hatt sex, da vi i flere døgn delte værelse på fjellet i påskeferien.

NN snoket i min toalettveske, som sto på det felles badet vi delte, den påskeferien. Slik oppdaget NN at jeg brukte p-pillen. NNs største frykt var å få flere barn…Kanskje tenkte han at her kunne han ta sjansen, at han intet hadde å frykte siden jeg brukte p-pillen? Ved å ta seg til rette på meg hadde jeg ingen mulighet til å oppdage de røde prikkene etter gammel kjønnssykdom han var blitt så vant til.

Ville han begått overrumpelsesvoldtekt hvis jeg ikke hadde brukt p-piller? Neppe. Det viser historikken hans.

I utlandet var det i 1988 ikke uvanlig at voldtektsofre ble neddopet, noe som på den tiden var ukjent ‘metode’ her hjemme på bjerget. Fra å ha vært omgitt av masse mennesker i flere dager på påsketur, befant vi oss nå alene i min leilighet. NN hadde blitt invitert med inn, for å vente der til båten hans gikk til utlandet senere på kvelden.

Da overrumpelsesvoldtekten skjedde, og et tonn mannfolk plutselig lå oppå meg, eksploderte en eneste tanke i hodet mitt: «står det så dårlig til med deg NN?» (at du må voldta meg?)

Etterpå kan jeg ha besvimt. Det eneste jeg husker er at jeg ble liggende som bevisstløs på sofaen. Først flere timer senere på kvelden, eller var det om natten, ravet jeg fra sofaen bort til sengen min….

 

Er det forresten normalt at nære kompiser forsøker å sjekke opp en annens venns ‘dame’?

Øystein Andreas Sverre, skadevoldsmillionær NNs nære venn og forretningspartner, nå flere år senere også ‘ansvarlig advokat’ for saksøkt skadevolder NN, hadde flere ganger – forgjeves – invitert meg med på byen, mens kompisen NN innimellom befant seg på jobb i utlandet. Jeg var ikke interessert, og takket alltid høflig nei. Øystein A. Sverre er å anse som en forsmådd beiler. Hevngjerrig både på egne  – og sin klient NNs vegner (dvs skadevolder, min eksmann.min anm).

Øystein A. Sverre og jeg har også hatt våre ‘kontroverser’  – utenom det å spille Ludo (!) sammen med Øysteins daværende faste følge, hans sekretær Sissel og hans venn, nå saksøkt skadevoldsmillionær NN.

Julen 1989 feiret jeg blant annet sammen med Øystein…og hans nåværede frue i skadevoldsmillionær NNs pittoreske hjem i utlandet. Øystein Andreas Sverre kjenner meg derfor bedre enn noen annen advokat.

Ved å velge advokatfirmaet Brækhus Dege til å representere seg, avslørte skadevolder, min eksmann, at han ønsket å holde overgrepssaken innen ‘hjemmets fire vegger’. I skilsmissen hadde skadevolder NN benyttet Elisabeth Bergsland i advokatfirmaet Hjort. Skadevolder NN visste også at advokatfirmaet Brækhus Dege var villige til å ta sjanser utover regelverket for advokater. Skadevolder visste også at advokater sladrer om klientene sine, det hadde han ofte hørt sine advokatvenner gjøre.

Skjermbilde 2015-04-12 kl. 13.08.03

Ettersom Øystein A. Sverre forgjeves gjorde fremstøt på å sjekke meg opp,  jo Øystein ha visst at hans venn, jordomseileren og mangemillionær NN ikke var min ‘faste partner’! For man sjekker da ikke opp ‘dama’ til en kompis? Eller er slikt vanlig i kretsen til Øystein A. Sverre

Etterpå forsøkte Øystein A. Sverre sågar å sjekke opp slektningen min. Han inviterte henne på middag, lot døren mellom kjøkken og soverommet stå vid åpen, slik at hun kunne se rett inn på en seng med knallrødt sengetøy….Klargjort for eventyr.

Men der også hadde Øystein Andreas Sverre forregnet seg! Da drosjen hentet henne i underetasjens fellesgarasje, hadde Øystein viftet med armene, og forsøkt stoppe bilen.  – «Bare kjør ham ned!» hadde hun på fleip instruert sjåføren…Øystein A. Sverre var da førti år, skattejurist i et fremtredende stort, internasjonalt revisjonsfirma, som gjentatte ganger avslo hans krav om å bli partner. Fremdeles singel….og tilnærmelsesvis desperat etter å finne seg en dame. Alle hans venner hadde forlengst stiftet familie.

Saksøkt skadevolder NN har i ettertid ikke på noe tidspunkt avvist tidspunktet for det første skjebnesvangre overrumpelseovergrepet på min sofa.
På bakrunn av advokatfullmektig Marcus C. Lindstrøms prosesskriv av 15. april avsløres at saksøkt skadevolder NN ‘har hatt seksuell kontakt med flere andre kvinner…:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/10/saksokte-har-hatt-seksuell-kontakt-med-flere-andre-kvinner/

 

Advokatfullmektig Marcus C. Lindstrøm avslører først i august, få dager før berammet hovedforhandling, at saksøkt skadevolder NN og hans advokater i advokatfirmaet Brækhus Dege under ledelse av saksøkt skadevolders NNs nære venn og forretningspartner Øystein A. Sverre allerede i flere måneder har holdt tilbake medisinske bevis av 6. mai 2009 om at saksøkte skadevolder NN har både herpes 1 og 2….

IMG_20150320_0001

Til tross for at advokatfirmaet Brækhus Dege i prosesskriv av 15. april 2009 avslører at «saksøker har hatt seksuell kontakt med flere kvinner» forsøker Øystein Sverre legge skylden på meg – igjen –  i siste prosesskrivet til Oslo tingrett, like før berammet hovedforhandling:
“Det vises til saksøkers prosesskriv datert 31.07.09, mottatt hos saksøkte den 04.08.09, hvor saksøker “provoserer fremlagt svar på spørsmålet om saksøkte har fått påvist herpes genitalis.”
Det er ikke adgang til å provosere fremlagt svar på et spørsmål om faktum. Faktum er gjenstand for prøving under hovedforhandling, blant annet ved spørsmål til partene, og slike spørsmål skal ikke stilles under saksforberedelsen.
Provokasjonsregel i §21-5 gjelder partenes plikt til å gi tilgang til realbevis, jf ordet “gjenstander”.
Videre har saksøker begjært relevante journalopplysninger fremlagt.
Saksøkte er av den oppfatning at helsejournalopplysninger er gjenstand for bevisfritak, jf tvisteloven §22-5 første ledd, og har derfor ikke fremlagt beviset tidligere.
Saksøkte har etter en vurdering uansett besluttet å likevel samtykke til fremleggelse, jf tredje ledd.
Som bevis tilbys herved Bilag 8:
Legeerklæring fra lege Ginette Mæhlumshagen av 06.05.09. I beviset fremgår at saksøkte fikk påvist herpes den 06.05.09.
Til generell opplysning vedrørende herpesviruset og dets symptomer vedlegges også Bilag 9: Utskrift fra nettdoktor no og lommelegen no

Utrolig at tingrettsdommer Njaal Sæveraas ved Oslo tingrett, forøvrig et stenkast-nabo til skadevolderens venn og forretningspartner, ‘ansvarlige advokat’ Øystein A. Sverre – kunne godta utskrift fra noe så useriøst som nettdoktor.no og lommelegen.no, min anm.
Skjermbilde 2017-07-12 kl. 22.48.40.pngSkjermbilde 2017-07-12 kl. 22.48.47.png


Advokatfullmektig Lindstrøms sluttinnlegg:

«Sluttinnlegg
Saken er oppdelt i medhold av tvisteloven §16-1(1).
Nærværende sak gjelder kun det anførte ansvarsgrunnlag, som går ut på at saksøkte skal ha handlet i strid med culpanormen.
Påstandsgrunnlag og bevis for årsakssammenheng, økonomisk tap og foreldelse holdes dermed utenfor. Påstand 1.: NN frifinnes. 2. Liv Serine Helgesen dømmes til å betale NN sakskostnader. Påstandsgrunnlag og de rettsregler som påberopes:
Saksøkte har ikke handlet i strid med den alminnleige aktsomhetsnorm. Det er umulig å si noe om hvorvidt saksøkte hadde herpes i 1988.
Både saksøker og saksøkte kan ha fått viruset fra andre personer.
Det er like sannsynlig at saksøkte har fått viruset av saksøker, som at saksøker har fått det av saksøkte.
Selv om saksøkte kan ha hatt røde prikker på penis i 1988 er ikke dette noe symptom på herpes, jf bilag 6.
S
aksøkte har uansett ikke vært klar over at han har hatt viruset før han fikk dette påvist den 06.05.09.
Kun 20% av de som har herpes genitalis vet at de er smittet, jf bilag 7. Saksøkte har aldri opplevd symptomer på herpes og har derfor heller aldri hatt noen foranledning til å mistenke dette. Symptomfrihet er normalt, jf bilag 9.
Skulle det på generelt grunnlag anses som uaktsomt av saksøkte å ha hatt ubeskyttet sex med sin faste partner i 1988, ville dette samtidig innebære at også saksøker har opptrådt uaktsomt, og at hun således har akseptert risikoen ved ubeskyttet sex. Bevis: Som bevis tilbys, foruten allerede innsendte bilag:
Partsforklaring fra NN.
Oslo den 05.08.09.
For Øystein A. Sverre Marcus C. Lindstrøm Advokatfullmektig

Kopi: Advokat Espen Seeberg»

 

Skjermbilde 2017-07-12 kl. 22.59.14.pngSkjermbilde 2017-07-12 kl. 22.59.22.png

Skadevoldsmillionær NN (min eksmann) ble langt tidligere rådet av sine advokatkompiser til å late som om han ikke visste‘…at han hadde kjønnssykdom, som han var blitt så vant til at han ikke gadd å trekke på seg kondom da han tok seg til rette på meg i sin egotripp  – selv om han visste at han da hadde ‘røde prikker’ på penis.

NN ble sågar oppfordret av sine advokatkompiser til å henvise til røde prikker’.

– Ingen kan ta en på det. ‘Røde prikker’  kan anses som alminnelig….jf advokatfirmaet Brækhus Dege – og de røde prikkene kan være så mangt….

Rådet fra advokater:
Ikke teste deg for kjønnssykdom før du absolutt må. Da kan ingen etterpå hevde at du allerede visste – før du skadet et annet medmenneske med livsvarig kjønnssykdom.

Tvil skal som kjent komme mistenkte til gode inntil det motsatte er bevist.
Dette viktige prinsippet spekuleres det sannsynligvis i der ord står mot ord. Dessverre.

Ofte er mistenkte mann. Og norsk Lov er laget av menn….som beskytter kriminelle menn. 

 

Det hører med til historien at skadevolder NN fridde til meg etter et halvt år, mens vi befant oss under stjernehimmelene i Mexico – etter inntak av et uvisst antall tequilas – på vei til hotellet i baksetet på en mexicans ‘WW-boble’ uten tak… 

Fridde smittebærer NN for å unngå en opprivende, skandalepreget straffesak? Han hadde blitt instruert av sine mange advokatkompiser at herpessmitte hadde ‘bare’ tre års foreldelsestid… Tilsvarende økonomisk kriminalitet.

Mitt svar på frieriet ble ‘ja’.

En eller annen gang etter overrumpelsesvoldtekten og herpessmitten trykket jeg på knappen ‘fortreng!’ – med helseplager, gjentatte nevrologiske utstrålinger (som jeg fremdeles har ved utbrudd) og plagsomme herpesutbrudd, med tiltagende redusert allmenntilstand, tretthet og det vi i dag vet er’ME-tåke’. Medisin mot herpes nyttet ikke. Lidelsen fortsatte å gi utbrudd, fra 12 til 24 ganger i året, til tross for at legene hevdet herpesviruset ville ‘brenne ut’. I stedet for å anmelde NN overbeviste jeg meg selv om at herpessmitten var ‘Guds mening’ eller ‘Skjebnen’ som via herpessmitten ville at NN og jeg skulle være sammen resten av livet… 

(‘Mye rart Gud skal få skylden for» – jf en venninne…) 

Skjermbilde 2017-07-09 kl. 07.42.09.png

Da smittebærers kompiser arrangerte utdrikningslag for NN noen måneder etter frieriet, ga de ham en skål fylt med nye kondomer. De hadde lurt på hvorfor han ville gifte seg, og han hadde bekjent herpessmitten han hadde påført meg. Slik latterliggjorde vennene hans (også advokatkompisene) det faktum at NN hadde påført meg livsvarig kjønnssykdom, en straffbar handling.

Tingrettsdommerne Njaal Sæveraas og Helge Monstad sviktet dommeroppgaven slik den er beskrevet av deres øverste sjef, sorenskriver Geir Engebretsen i NrKs Dagsnytt atten 4. oktober 2013 ved at de som tingrettsdommere unnlot å undersøke nærmere hva jeg mente med at ‘NN tok seg til rette på meg’ – og hva som skjedde på sofaen, den søndagsettermiddagen – utenom ‘primetime’ for voldtekt. 
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/17/advokat-edmund-asboll-jon-wessel-aas-og-sorenskriver-geir-engebretsen-om-foreldelse-m-m/

 

 

Skjermbilde 2016-04-29 kl. 09.17.13

Advokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på regler for advokater.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

Skjermbilde 2016-05-28 kl. 16.17.50

Fagfolk må tåle kritikk, jf advokat John Christian Elden
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/02/fagfolk-ma-tale-kritikk/

Dette er skadevolderen https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/08/21/dette-er-skadevolderen/

 

Planmøte med tingrettsdommer Njaal Sæveraas (om voldtekten)https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/29/planmote-ved-tingrettsdommer-njaal-saeveraas/


Var det voldtekt? (tingrettsdommer Helge Monstad): https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/25/var-det-voldtekt/

 

Kontakter advokat Espen Seeberg (om voldtekten) https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/29/kontakter-advokat-espen-seeberg/

 

Advokat Espen Seeberg gidder ikke sette seg inn i saken min…(om voldtekten)
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/02/27/advokat-espen-seeberg-har-ikke-giddet-sette-seg-inn-i-saken/

 

Først da det er en uke til hovedforhandling – spør advokat Espen Seeberg om det var voltekt….
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/en-uke-til-hovedforhandling-prater-med-seeberg/

 

Her advokat Edmund Asbølls første brev til skadevolder NN:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/06/advokat-edmund-asbolls-brev-til-skadevolder/

Har Deres klient testet seg? spør advokat Edmund Asbøll:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/07/har-deres-klient-testet-seg-spor-advokat-asboll/

Advokat Øystein Sverre sjekker opp ‘dama’ til kompisen sin. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/advokat-oystein-a-sverre-lyver/

Stevning ved tingrettsdommer Helge Monstad. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/23/stevning-ved-tingrettsdommer-helge-monstad/

Herpesvira ikke til å spøke med!
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/26/herpesvira-ikke-til-a-spoke-med/

Saksøker har hatt kontakt med flere andre kvinner, innrømmer advokatfirmaet Brækhus Dege.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/10/saksokte-har-hatt-seksuell-kontakt-med-flere-andre-kvinner/

Jeg – en golddigger?
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/06/23/jeg-en-golddigger-2/

Stevning ved tingrettsdommer Helge Monstad. (lydopptak)
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/23/stevning-ved-tingrettsdommer-helge-monstad/

Tingrettsdommer Helge Monstad utelater detaljer. (lydopptak)
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/27/tingrettsdommer-helge-monstad-utelater-detaljer/

Var det voldtekt, spør tingrettsdommer Helge Monstad. (lydopptak)
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/25/var-det-voldtekt/

Advokat Espen Seeberg førsøker utsette berammet hovedforhandling. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/02/20/advokat-espen-seeberg-forsoker-utsette-berammet-hovedforhandling/

Fortsettelse følger.

22 thoughts on “Advokaten sjekker opp ‘dama’ til kompisen sin…

Legg igjen en kommentar

