Advokat Espen Seeberg forblir taus….

2. september 2009
Om morgenen sender jeg følgende sms til min prosessfullmektig, 

advokat Espen Seeberg :
«Hei advokat Seeberg, takk for kopi. Blir urolig nå som jeg ser at du OGSÅ har lagt ved kostnadsoversikt. Er saken avgjort allerede? Hva med å utdype årsaken til den umedisinske begrunnelsen ‘utslitt’? At jeg i tillegg til postviralt utmattelsessyndrom pt har trussel om tvangsutkastelse/mangler bolig, som er et av de viktigste basisbehovene/ og å vise til mangelen på kommunale boliger- den utrygghet og ekstra belastning det medfører. Mvh Liv Serine Helgesen»



Sms-svar klokken 0836 fra advokat Seeberg:
«Ta det helt rolig. Vi har bedt om at saken går sin gang for tingretten på vanlig måte. Ring meg evnt i morgen på jobb. E. Seeberg»

Advokater, blant de med høyest inntekt i Norge, opplever sjeldent eller aldri å bli uten fast bolig. Hvordan skal de da kunne forstå og ha innsikt i den vanvittig sårbare, fortvilede og tappende maktesløse situasjonen man som kronisk syk, og utmattet da befinner seg i? 

3.september 2009
Ny e-post til advokat Seeberg:
«Viser til at jeg også har sendt deg en sms. Fasttelefonen i ustand i dag pga feil hos teleleverandøren. Du har lagt ved kostnadsoversikt til tingretten, det uroer meg!
Er ikke interessert i kompromisser.
Vurderer derfor å sende eget brev til tingretten hvis ikke du er snill snarest og utdype den umedisinske diagnosen «utslitt» som du har benyttet i prosesskrivet.

Har tingretten forutsetning til å forstå bakgrunnen uten utdypning?

Jeg er i tillegg til kronisk lidelse bl.a. OGSÅ rammet av fattigdomsproblematikk, som sannsynligvis er tilnærmelsesvis umulig å forstå for den som ikke selv har opplevd det. Blant annet mangler jeg bolig. Et av de viktigste basisbehovene for et menneske.

I tillegg trues jeg med tvangsutkastelse, en tilleggsbelastning til mine øvrige postvirale utmattelsessymptomer.

Kan ikke drive boligsøk pga forverring ME/POSTVIRALT utmattelsessyndrom.

Mangelen på kommunale boliger vanskeliggjør livssituasjonen min.

Jeg har dessuten behov for intenst å henstille tingretten til vennligst å ta hensyn til mitt behov for hovedforhandling med vitneførsel i tingretten, selv om jeg er kvinne, ufør, fattig og på fri rettshjelp!

Fint hvis du bringer denne utdypningen inklusiv intens henstilling videre.
Mvh Liv Serine Helgesen«.

Ikke et pip fra advokaten.

Jeg begynner bli både desperat og enda mer urolig.

4.september 2009.
Med sykdomsforverringer og mange bekymringer sover jeg lite og dårlig. Det er som om kroppen min er overstresset, og samtidig vanvittig energitappet. Som en fisk hiver jeg etter luft og energipåfyll.

Klokken 05.48: skriver jeg enda en mail til min prosessfullmektig, advokat Seeberg:
«Kan du være snill å sende tilleggsprosesskriv til retten i dag, hvor du på mine vegner beklager at sykdom gjorde at hovedforhandlingen måtte utsettes.
Og forklare noe slik som at jeg i lang tid har hatt tilleggsbelastninger i forbindelse med bolig. Bl.a. fra 1. august har jeg hatt trussel om tvangsutkastelse hengende over meg, fordi leiekontrakt forlengst er utløpt, og Oslo mangler kommunale boliger, og at boligproblemet derfor fremdeles er uløst og en stor påkjenning. Fint hvis du i tillegg, på mine vegner, ytrer en instendig oppfordring til retten om å gjennomføre hovedforhandling på et senere tidspunkt, selv om jeg er kronisk syk, fattig og avhengig av fri rettshjelp.
Du må på en eller annen måte få frem viktigheten av at jeg som fattig og avhengig av fri rettshjelp blir hørt, selv om legen har beordret fullstendig ro. Eventuelt vise til at overbelastninger kan gjøre meg pleieavhengig.

Viktige rettsprinsipper må gjelde også for meg! – og hovedforhandling utsettes. Send meg evnt forslag på tekst.»

Jeg veldig fortvilet! Og redd.

Jeg blir ikke hørt. Kjenner på tiltagende uro i maven. Ingen hører på meg….

For meg er det et nederlag å være syk, og ha en kropp som ikke lystrer. Jeg skjuler det i det lengste….

Men advokat Seeberg er og forblir taus.

IMG_20150314_0016

Fortsettelse følger.

Legg igjen en kommentar

