Skadevolder samarbeider med min slektning.

Lørdag 22. august 2009.

Etter å ha vært fullstendig utslått av utmattelse og diverse andre plager med mye grubling og bekymring også for rettssikkerheten min – kontakter jeg lørdag min prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg via ny e-post:

«PS: Den bedragerisiktede Tor Arne Uppstrøm får da stadig utsatt rettssaker pga sykdom!» Det enda til i en straffesak. Men slik utsettelse er det kanskje større mulighet for i straffesaker?

«Kjære advokat Seeberg! 
Tusen, tusen takk for alt bryderiet du gjorde deg for min skyld vedrørende rettsmøtet onsdag, i forbindelse med legeattesten m.m. Har nettopp mottatt motparts prosesskriv av 19. august

Jeg håper du med alle midler bekjemper motparts krav om «forenklet domsbehandling«! 

Håper inderlig at dommeren avviser dette innspillet fra motpart. 

Urimelig at jeg straffes slik, fordi jeg er syk!
Sykdom, forverrelse av sykdom er ikke noe jeg kan lastes for.
Kan jeg straffes slik med redusert rettssikkerhet FORDI jeg er «fattig» og ikke har penger? 

Forhåpentligvis tilkommer enda et vitne i saken vedrørende ansvarsgrunnlag, men ikke avklart ennå, fordi jeg er syk, har ikke orket å forholde meg til dette de siste dagene. 

Vi kan da ikke bare dilte etter motparts «dokumentasjon» fra Wikipedia.no og pasienthåndboka etc! 

MYE skjer på ME-fronten, selv om norske leger ikke alltid er oppdaterte.

Pnkt 4: 5.2: virussammenligninger ER mulig for bekrefte hvorvidt våre virus har samme stamme. Det er viktig moment som motpart tilsynelatende er uvitende om eller vil unngå.

Pnkt 5.2: PS: ME-spesialisten hevder i sin attest at 70 prosent av ME-tilfellene antas utløst av forskjellige herpesvira. Så også mulig av HSV2-infeksjon! (….)

Fortvilende at morpart UTNYTTER det faktum at jeg både er syk-ere og ikke har penger til legeundersøkelse/utredning hos professor dr. DeMeirleires ved Lillestrøm klinikken!

Du og jeg skulle kanskje ha pratet sammen igjen?«

Det er lørdag, naturligvis ikke et pip tilbake fra Seeberg….

IMG_20150314_0008IMG_20150314_0010

Søndag 23.08.09
Tilføyer følgende i ny epost til min prosessfullmektig Seeberg:

«Du har tidligere nevnt at dommer Sæveraas visstnok «ikke liker saken»

Jeg fikk et positivt inntrykk av ham, ettersom han tilsynelatende forsøkte å få til en stansing til min fordel, som motpart motsatte seg. 

Hittil har motpart blitt hørt av dommer/retten både 04.06.09, da din begjæring om stansing ikke ble tatt til følge. Og 10.07.09 da ditt krav om medisinske sakkyndige ble avvist, og motparts krav om oppdeling av saken i stedet ble tatt til følge. 

Dette er litt søkt, men du vet kanskje at dommer Sæveraas er svigersønn av Gro Harlem Brundtland, og at hun (….)  som gift med Øystein Sverre er i familie med tidligre leder av LOs Fellesforbund (….)

Jeg som juridisk ufaglært synes det begynner å bli merkelig at motpart hele tiden får medhold hos dommer Sæveraas i sine krav, og at jeg nå tilsynelatende kan være i ferd med å tape muligheten til erstatning og oppreisning, hvis ikke motpartens krav om forenklet domsbehandling avvises av dommeren/retten. 

PS! Motpartens «mulig vitne» av 04.08 i kostnadsoversikten. Kan dette være et taktisk oppkonstruert vitne?

OBS! 
Herpes – INFEKSJONEN (ikke smitten) antas utløser av min ME.»

Fremdeles ikke livstegn fra advokat Seeberg….det er jo søndag.

IMG_20150314_0011

Mandag 24.august 2009.
Overraskende får jeg utpå ettermiddagen følgende sms fra en nær slektning av meg:
 «Jeg tror at saken din avvises

Hvordan kan min slektning ‘tro’ slikt? 

Jeg har ikke diskutert rettssaken min med slekta. 

Slik informasjon må ha tilkommet min slektning fra saksøkt skadevoldsmillionær NN (min eksmann) – eller fra hans advokater i advokatfirmaet Brækhus Dege.

Har saksøkt skadevolder NN og hans advokater i Brækhus Dege drevet lobbyvirksomhet overfor mine nære familiemedlemmer?

Hvor ondskapsfulle kan advokater være på vegne av sin klient?

Hva annet kan motpartens advokater også ha medvirket til i kulissene?

Advokatene i advokatfirmaet Brækhus Dege opptrer tilnærmelsesvis som bødler.

Advokat Øystein Andreas Sverre er tidligere forsmådd beiler, både av meg – og min slektning. Hans den gang desperate forsøk på sjekking i en alder av ugift førtiåring – påkalte også munterhet.


Derfor er det i denne saken minst to bødler: saksøkte skadevoldsmillionær, min eksmann, og hans forsmådde venn, nå ‘ansvarlig advokat’ Øystein A. Sverre i advokatfirmaet Brækhus Dege. 

Advokaten sjekker opp ‘dama’ til kompisen.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/advokat-oystein-a-sverre-lyver/

Straks etter den overraskende sms’en fra min slektning, sender jeg ny mail til advokat Seeberg:
«RETTSSAL=ÅPEN FOR ALLE! STÅ PÅ KRAVA, Seeberg!
NN forsøker med sitt forslag om «forenklet domsbehandling» å unngå rettssalen. Som er åpen for alle, også pressen, fru NN nr 3, Ottar, m.fl.
Vær så snill, her bare MÅ du besørge at dommeren avviser motparts forslag!
Vi bare MÅ inn i rettssalen, slik at saken eventuelt kan få nødvendig åpenhet, med eventuelt tilhørere og vitner.»

Ikke et eneste pip fra Seeberg…..det er jo mandag!

IMG_20150314_0013IMG_20150314_0012

Min slektning hadde rett. 
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/14/slektningen-min-hadde-rett/comment-page-1/


Noen år senere vitnet ME-spesialist dr. Oddbjørn Brubakk fra Ullevål Universitetssykehus i ankesak mot NAV om herpesinfeksjon som utløser av ME/myalgisk encefalopati/G.93.3/A04/postviralt utmattelsessyndrom:

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/09/05/me-spesialist-dr-brubakk-vitner-i-forstating-lagmannsrett/

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-21-33

Advokatfirmaet Brækhus Dege dømt til å punge ut pga brudd på regler for advokater.http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-24-14

Dette er skadevolderen.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/08/21/dette-er-skadevolderen/


Landsmoder Gros svigersønn inhabil?

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/06/13/landmoder-gros-svigersonn-inhabil/

Resymé min saksbehandler Inger Lise Dege i NAV Trygd
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/08/12/resyme-saksbehandler-inger-lise-dege-i-nav-trygd/

Kjendisnettverket til voldtektsmannen.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/08/11/nettverket-bak-en-voldtektsmann/

Fortsettelse følger.

 

 

 

2 thoughts on “Skadevolder samarbeider med min slektning.

Legg igjen en kommentar

