Dom i erstatningssak mot skadevoldsmillionæren.

Mandag 26.oktober 2009.

Tingrettsdommer Sæveraas valgt å avgjøre overgrepssaken på sitt lille kontor i Oslo tinghus, med forenklet domsbehandling UTEN at jeg fikk komme til orde, UTEN åpen rettssal, UTEN vitner og UTEN tilhørere. Slik behøver ingen av partene å forsikre på ære og samvittighet at de forteller den hele og fulle sannhet, uten å holde noe tilbake…Som kjent er det straffbart å avgi falsk forklaring i retten. Slik slapp skadevoldsmillionæren unna eventuelle tilhørere i retten, som visste at skadevoldsmillionæren løy. Pyttsann? 

Syv menn avgjorde saken over mitt hode, de syv er tingrettsdommer Njaal Sæveraas, skadevoldsmillionæren og hans fire forretningsadvokater fra advokatfirmaet Brækhus Dege (Øystein A. Sverre, advokat Jan Tormod Dege =  e k s m a n n e n  til min saksbehandler i NAV Trygd, juristen Inger Elisabeth Dege, fullmektig Marcus Christian Lindstrøm og Tarjei  Stensaasen) i tillegg til min prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg som oppgav uriktig info i sitt siste prosesskriv til Oslo tingrett

Straffbart å avgi falsk forklaring i retten. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/straffbart-a-avgi-falsk-forklaring-i-retten/

 

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas er svigersønn av landsmoder Gro. Tingrettsdommer Sæveraas sine holdninger overfor overgrepsutsatt kvinne speiler tilsynelatende tilsvarende holdninger i Arbeiderpartiet.

skjermbilde-2016-12-05-kl-20-59-16

Advokat Njaal Sæveraas ble utnevnt til dommer av Jens Stoltenberg i 2005, da de rødgrønne kom til makten, samtidig med at sakene om Stortingets ‘gullpensjoner’ verserte, der også Gro var mistenkt. Inntil dommerutnevnelsen hadde Njaal Sæveraas arbeidet hos tidligere Ap-justisminister; Advokatfirmaet Berit Reiss Andersen & Co. 

Skjermbilde 2017-01-16 kl. 09.40.23.png

Der arbeidet også menneskerettighetsjuristen Petar Sekular, svigersønna av en den Hegnars Kapital kaller ‘En venn i nøden’ advokat Ellen Holager Andenæs, barndomsvenninne av skadevoldsmillionæren. Nå arbeider de i advokatfirmaet DLA Piper. Der også advokat Henning Øglænd, venn av skadevoldsmillionæren og deltaker i bryllupet vårt i 1989, arbeider.

 

I dommen av 26.oktober 2009, avgjort med forenklet domsbehandling på tingrettsdommer Njaal Sæveraas sitt kontor i tinghuset står følgende på side 5 å lese: 

«Retten finner at det er sannsynlighetsovervekt for at han hadde herpes genitalis i 1988. Det legges til grunn at saksøkeren hadde primærutbrudd i april 1988, jf journalutskriften fra dr. Moi som er gjengitt ovenfor.»

På side 6 i dommen står følgende å lese:
«Retten finner det sannsynlig at saksøkte har hatt herpes i 1988, og at han har smittet saksøkte med herpes genitalis.»

Hurra! Jeg er likevel blitt hørt av domstolen. Men skadevoldsmillionær NN vant saken og jeg ble idømt å betale hans saksomkostninger, fra en uføretrygd NNs egotripp var skyld i.

«Innen 2- to uker fra forkynnelsen av dommmen betaler Liv Serine Halvorsen (NÅ først ser jeg at tingrettsdommer Njaal Sæveraas – igjen – har gitt meg feil etternavn i dommen!!!! Halvorsen! Hvem i huleste er Liv Serine Halvorsen? min anm) saksomkostninger til NN med kr 35 000 – kronertrettifemtusen

Slik svarer eminente advokat John Christian Elden på mitt spørsmål om tingrettsdommer Njaal Sæveraas kunne valgt annerledes enn å ilegge meg saksomkostningene:

 

Skjermbilde 2017-01-16 kl. 10.29.08.png

Gjentatt husker ikke tingrettsdommer Njaal Sæveraas navnet på overgrepsutsatt, fattig, syk kvinne! livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/15/jeg-tar-saken-2/

I flere år – har jeg nedbetalt saksomkostningene til Liv Serine Halvorsen. Hvem er hun? Se vedlegg under her.

Feil forekommer også i dommen!
«Retten finner det sannsynlig at saksøkte har hatt herpes i 1988, og at han har smittet saksøkte med herpes genitalis.»

Skadevoldsmillionær NN vant saken angivelig fordi «Etter dette har saksøkeren ikke sannsynliggjort ansvarsgrunnlaget«.

Virkeligheten har enda ikke sunket inn, da jeg:

29. oktober 2009
har  lest dommen, og klokken 19.16 sender følgende mail til advokat Seeberg – nøyaktig en måned etter min siste samtale med ham:
«Viser til min sms i dag. Du har vært innmari god. Tenk at både du og jeg ble hørt av dommeren!!!! Yez! Ikke så hakkande gale det, selv om motpart ble frikjent. I denne omgang. Mye jeg lurer på: blant annet hvorvidt jeg får fri rettshjelp for anke til lagmannsretten? Hvor lang tid det tar før en slik anke kommer opp der.m.m? Strategi for seier? For å orientere om livet på slagmarken så har jeg nå etter at jeg har vært igjennom en berammet tvangsfravikelse, der bøddelen heldigvis uteble, blitt tilkjent kommunal bolig, med innflyttingsdato 12.november. Ny tvangsfravikelse er berammet til 16. november, så jeg håper inderlig at kommunens innflyttingsdato står til troende. Foreløbig har jeg derfor bitt meg fast her på tidligere adresse, fordi det er langt billigere enn å bo på Oslo appartements til nesten tusenlappen pr. døgn – mens innbo forlengst er plassert på eksternt lager. Sover på gulvet, stiv og støl, og kjempegåen, nesten i koma, inntil jeg tok healing forleden, men biter tenna sammen, og håper jeg ikke kreperer. Til din orientering.»

IMG_20150315_0002IMG_20150315_0001

Men hva gjorde min prosessfullmektig Espen Seeberg, som hadde nektet meg innsyn i alle prosesskrivene, og som var blitt så smigret over å være blitt inkludert av de ‘store’ advokatgutta i advokatfirmaet Brækhus Dege, som representerte skadevoldsmillionæren, at han, Seeberg, hadde oppgitt uriktig informasjon i sitt siste prosesskriv til Oslo tingrett.

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-21-33

Advokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på advokatregler.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-24-14

Advokat Espen Seeberg med uriktig infor til tingretten. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/advokat-espen-seeberg-med-uriktig-info-til-tingretten/

Advokat Seeberg forble taus! Slik trenerte – og forhindret – advokat Seeberg meg muligheten til å finne ny advokat innen ankefristens utløp. 

Her kan du lese hva advokat Steinar Winther – Christensen mener om advokat Seebergs taushet: – Svakt at han ikke ringer deg da.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/15/fortsetter-samtalen-med-advokat-steinar-winther-christensen/


Ny advokat Steinar Winther-Christensen?
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/15/ny-advokat-steinar-winther-christensen/

Advokat Seeberg som ikke gadd å sette seg ordentlig inn i saken min, som tilsynelatende samarbeidet med advoaktene som representerte skadevoldsmillionæren.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/02/27/advokat-espen-seeberg-har-ikke-giddet-sette-seg-inn-i-saken/

En uke til hovedforhandling – prater med advokat Seeberg.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/en-uke-til-hovedforhandling-prater-med-seeberg/

Min siste samtale med advokat Espen Seeberg.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/14/siste-samtale-med-advokat-espen-seeberg/

Advokat Seeberg svarer ikke. Jeg tar saken.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/15/jeg-tar-saken-2/

Landsmoder Gros svigersønn inhabil.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/06/13/landmoder-gros-svigersonn-inhabil/

Fortsettelse følger.

4 thoughts on “Dom i erstatningssak mot skadevoldsmillionæren.

Legg igjen en kommentar

