Fagfolk må tåle offentlig kritikk – jf Advokat Elden….

Fagfolk må tåle kritikk iflg advokat John Christian Elden.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/02/fagfolk-ma-tale-kritikk/

Skjermbilde 2015-03-16 kl. 06.20.25

16. mars 2015. Dokumentarbloggen er mitt åndsverk. Dokumentasjon og referat av samtaler er genuine. Bloggpostene er åpne for tilsvar i kommentarfeltet.

Liv Serine Helgesen

Denne meldingen fant jeg på telefonsvareren min forleden, datert 12.mars 2015:  «Ja, hei du… det er advokat Seeberg her. Eh….jeg har blitt gjort oppmerksom på den bloggen du skriver…. eh…..Den er jo klart injurierende. Eh….øøh….Ber at du ringer meg tilbake…..eh…..på kontoret…..Skal vi se….øh…..øh….Jeg regner med at du skal starte båndopptaker….eh….Så du kan få ringe meg etterpå ….eh….22 70…(tlfnr) eh….Vi ønsker selvfølgelig  at eh….eh….den ….eh… den ….eh….disse artiklene du skriver om meg…eh…. De må tas vekk. Umiddelbart. Ellers så….vil vi selvfølgelig ….eh….gjøre noe med det…. Fint om du ringer meg. Hei så lenge.»

Så dukket dette opp i postkassen min: IMG_20150317_0001

Slett advokatarbeide avslørt via lydfiler og dokumenter. Advokat Espen Seeberg i advokatfirmaet Winther-Christensen truer meg. Vil tjene penger på min tragedie via ‘erstatning og oppreising’….

Hva med heller å be meg, hans tidligere klient om unnskyldning?

Eller bidra til lovendringer for slike ‘vanskelige’ og ‘spesielle’ saker lik  min?

HØR min første telefonsamtale med advokat Espen Seeberg
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/08/02/hemmelig-lydopptak-av-min-forste-samtale-med-advokat-seeberg/

Kontakter advokat Espen Seeberg. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/29/kontakter-advokat-espen-seeberg/

Har disse advokatene og dommerne i ettertid gjort noe for å endre loven?

Tre års foreldelsesfrist på smitte av kjønnssykdom og påfølgende infeksjon – som om menneskekroppen og – sinnet kan likestilles med samme foreldelsesfrist som for økonomisk kriminalitet.  Lovendring påkrevet for skambelagt skade på menneskekropp og – sinn!

Tre års foreldelsefrist er fastsatt av menn – for menn.

Advokat Espen Seeberg ble i januar 2013 tidligere tilbudt tilsvar på mail, han ble også orientert om eventuell publisering….men han unnlot å svare. I 2013 – rett før aller siste foreldelsesfrist på seksuelt overgrep utløp, trenerte han utlevering av saksdokumentene i flere måneder, som han i tillegg krevde kr. 500 for å sende meg. (Etter kritikk mottok jeg aldri den fakturaen….)

Arrogant svar fra advokat Espen Seeberg: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/12/arrogant-svar-fra-advokat-espen-seeberg/

Seeberg gjentok i sine prosesskriv til tingretten at ‘hun innledet et seksuelt forhold til‘ saksøkte. Til tross for at jeg flere ganger hadde forklart advokat Seeberg at skadevolder ‘tok seg til rette’.

Advokat Espen Seeberg med uriktig info til tingretten.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/advokat-espen-seeberg-med-uriktig-info-til-tingretten/

Min siste samtale med advokat Espen Seeberg
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/14/siste-samtale-med-advokat-espen-seeberg/

Hadde ikke vært nødvendig med dokumentarblogg hvis resultatet av advokatbistand og domsprosessene var blitt annerledes.

Advokat Espen Seeberg vil ha ha møte hjemme hos overgrepsutsatt klient. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/12/advokat-espen-seeberg-foreslar-mote-hjemme-hos-overgrepsutsatt/

Syv – 7 – menn avgjorde min sak over hodet på meg, uten at jeg som overgrepsutsatt saksøker fikk komme til orde. Uten åpen rettssal. Uten vitner. Uten tilhørere. Åpen rettssal er ellers et vanlig demokratisk prinsipp i norsk domstol. Men tingrettsdommer Njaal Sæveraas bestemte seg for heller å avgjøre saken på sitt lille kontor i Oslo tinghus, i stedet for i åpen tingrett, der det medfører straffansvar å forklare seg falskt. Ved forenklet domsbehandling avkreves ingen av de involverte partene, hverken saksøkte skadevoldsmillionær eller saksøker (jeg) å avlegge forsikring om på «ære og samvittighet forklare den hele og fulle sannhet og ikke holde noe tilbake»  slik man gjør i åpen domstol.

De syv mennene er: skadevoldsmillionær NN og hans advokatkobbel i advokatfirmaet Brækhus Dege; advokat Jan Tormod Dege
(e k s m a n n til min saksbehandler i NAV Trygd, Inger Lise Dege, de har flere nå voksne barn sammen!!)
 skattejurist Øystein Andreas Sverre, Marcus Chr. Lindstrøm, forretningsadvokat Tarjeir Stensaasen, tingrettsdommer Njaal Sæveraas og min egen prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg, som samarbeidet med min motparts advokater.  Å bli behandlet slik oppleves som å ha blitt utsatt for enda et overgrep, nå fra advokat og domstol. 

Straffbart å avgi falsk forklaring i retten. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/13/straffbart-a-avgi-falsk-forklaring-i-retten/

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-21-33

ADvokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på advokatregler.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-24-14

Advokater må tåle kritikk jf advokat John Christian Elden. Men jf Advokatbladet 15.05.15 kalles omtale av advokater for ‘hets’i artikkel der tidsskriftet blant annet har stjålet faktura fra min dokumentarblogg  (faktura fra advokat Grøndahl)- uten kildehenvisning. Der har du jurister og advokater, altså!
http://www.advokatbladet.no/2015/05/advokater-hetses-pa-nett/

skjermbilde-2017-02-24-kl-09-53-30

Skjermbilde 2017-03-05 kl. 05.25.46.png

Skjermbilde 2017-03-01 kl. 11.26.59.png

skjermbilde-2017-01-16-kl-09-40-23

Skjermbilde 2017-03-01 kl. 11.34.02.png

Fortsettelse følger.

Lydfil.

Legg igjen en kommentar

