Ankegebyr med forviklinger hos Van Ameyde Forsikring

30. november 2009.
Svar fra Oslo tingrett ved tingrettsdommer Njaal Sæveras:
«Retten har mottatt anke i ovennevnte sak. Anken gjelder Oslo tingretts dom av 26. oktober. I sivile ankesaker skal det betales ankegebyr.
Gebyret skal innbetales forskuddsvis, jf rettsgebyrloven av 17.12.1982 §3.
Rettsgebyret for behandling av anken er 24 ganger rettgebyret, som for tiden er kr. 860.
En egen faktura på ankegebyret vil bli sendt separat.
Fakturaen antas å bli på ca kr. 20.640.
Retten finner ikke grunn til å behandle ankesaken før gebyret er registrert innbetalt.
Dersom innbetaling av ankegebyret ikke har funnet sted innen utløpet av betalingsfristen som er fastsatt i fakturaen, vil anken bli avvist.
Oslo tingrett,
Njaal Sæveraas,
tingrettsdommer.»

Pussig at faktura ikke er vedlagte brevet fra tingrettsdommer Sæveraas!

Sæveraas unnlater å oppgi betalingsfrist på den uteblitte faktura.
Heller ikke fikk jeg betalt fakturaen da jeg i forbindelse med anken 27. november, ville betale via ekspedisjonen i tinghuset….

Torsdag 10. desember 2009.
Har enda ikke mottatt faktura for betaling av ankegebyret.
Begynner bli urolig mht brevet fra tingrettsdommer Sæveraas om ankegebyret….
Hva om jeg går glipp av ankemuligheten, fordi ankegebyret ennå ikke er betalt? 

Jeg grøsser ved tanken.

Klokken 15.33:
Sender følgende mail til Oslo tingrett:
«Viser til anke i ovennevnte saksnummer av 27.11.09.
Da jeg ennå ikke har mottatt faktura på ankeavgiften, tillater jeg for ordens skyld å gjøre oppmerksom på min nye adresse, som forøvrig er påført anken.
Jeg har pt problemer med ettersending av min post fra Posten Norge AS, derfor denne henvisning til min nye adresse.
Tillater samtidig å gjøre oppmerksom på at jeg p.t. enda ikke har fått installert fasttelefon, og har derfor bare kontantkort på mobilen, noe som gjør det vanskeligere å kontakte domstolen via telefon.
Men jeg kan nås på mobil hvis nødvendig.
På forhånd takk.
Mvh Liv Serine Helgesen»

Fredag 11. desember 2009:
Klokken 10.57
:
Sender mail til Van Ameyde Forsikring ved saksbehandler og jurist Christian Bettmo:
«Er du på kontoret i dag, fredag 11.desember?
Har flyttet, og hatt problemer med ettersending av post fra forrige adresse.
NÅ mottatt faktura på gebyr som forfaller allerede mandag, den 14.12.09.
Kan jeg komme innom kontoret og levere fakturaen i dag?
Du behøver kanskje ikke være tilstede for å motta fakturaen, det er kanskje noen andre der hvis ikke du er der?
Ring meg gjerne på mobil.
Har dessverre ikke fått installert telefon ennå fordi borettslaget har avtale med leverandør som bruker 1-en-måned på telefoninstallasjon!
På forhånd takk.
Mvh Liv SErine Helgesen»



Det jeg ikke vet på daværende tidspunkt er at saksbehandler Christian Bettmo i Van Ameyde Forsikring bor i samme borettslaget som meg!!!! Vi er naboer….Fruen sitter sågar med verv i styret i borettslaget.

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/15/anker-til-lagmannsretten-henvist-til-advokat-anne-grondahlstabell/

Jeg venter ikke på svaret.
Haster ned til Van Ameyde Forsikring AS i Nedre Slottsgate 15 med de nødvendige dokumentene og fakturaen. Hesblesende entrer jeg kontoret, som viser seg å ligge vegg i vegg med advokat Olav Gunnheim, som anbefalte meg sin kollega, advokat Espen Seeberg. Vegg i vegg til akkurat det samme kontoret der min nå sparkede prosessfullmektig Espen Seeberg hadde sitt første møte med meg 31. juli 2009 ….

Vegg i vegg….Har de ansatte i van Ameyde forsikring og advokatene Gunnheim og Seeberg samme kantine? Møtes de innimellom i forbifarten der, eller i trappeoppgangen…?

Skjermbilde 2016-04-25 kl. 08.01.05

Saksbehandler og jurist, Christian Bettmo er ikke tilstede da jeg ankommer Van Ameyde forsikring, en vikar tar imot dokumentene.

Klokken 12.09 samme dag: svar på mail fra forsikringsselskapet: 
«Vi har i dag betalt faktura til domstolene.
Mvh Christian Bettmo
Van Ameyde Norway»

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 14.23.00.png

Angebegyr med forvinklinger hos van Ameyde forsikring.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/22/ankegebyr-med-forviklinger-hos-van-ameyde-forsikring/

Ingen kvittering fra forsikringsselskapet Van Ameyde Norway. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/24/ingen-kvittering-fra-van-ameyde-forsikring/

Syltynn anke til lagmannsretten fra advokat Anne Elisabeth Grøndahl https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/04/06/syltynn-anke-til-borgarting-fra-advokat-elisabeth-grondahl-i-advfa-stabell/

Forsikringsselskapet van Ameyde Norway saboterer anken min.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/25/forsikringsselskapet-van-ameyde-norway-saboterer-anken-min/

Christian Bettmo om forsinket ankegebyr fra forsikringsselskapet van Ameyde Norway:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/28/christian-bettmo-om-forsinket-ankegebyr-fra-van-ameyde-norway/

Advokat Seeberg og Lindstrøm møter sine klienter 31.juli 2009: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/12/31-juli-advokatene-seeberg-og-lindstrom-moter-sine-klienter/

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-21-33

ADvokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på advokatregler.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-24-14

Advokat Espen Seeberg med klønete skriv til forsikringsselskapet Van Ameyde Norway. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/12/advokat-seebergs-klonete-skriv-til-van-ameyde/

 

Fortsettelse følger.

4 thoughts on “Ankegebyr med forviklinger hos Van Ameyde Forsikring

Legg igjen en kommentar

