Christian Bettmo om forsinket ankegebyr fra forsikringsselskapet Van Ameyde Norway

3. februar 2010.

Nummen av skrekk etter de grusomme opplysningene fra min prosessfullmektig Anne Elisabeth Grøndahl i advokatfirmaet Stabell & co kontakter jeg forsikringsselskapet Van Ameyde Norway, som via min rettshjelpsforsikring angivelig hadde betalt ankegebyret til Borgarting lagmannsrett. Men forsinket!!

 

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 18.59.17.png

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 16.25.03.png

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 16.27.41.png

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 16.36.14.png

 

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 18.42.43.png

 

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 16.40.17.png

Det var helt nødvendig å forsikre meg om at juristen, saksbehandler Christian Bettmo hos forsikringsselskapet Van Ameyde Norway ikke hadde vært i kontakt med advokaten jeg sparket, forhenværende prosessfullmektig Espen Seeberg, som jo delte lokaler med advokat Gunnheim, vegg i vegg med nettopp forsikringsselskapet Van Ameyde Norway – i Nedre Slottsgate 15!

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 18.44.25.png

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 18.45.37.png

I en tidligere telefonsamtale med Christian Bettmo hadde jeg forespurt Bettmo det samme. Det kunne jo være at Bettmo og Seeberg hadde møttes i forbifarta i trappeoppgangen, eller eventuelt i felles kantine. 

ISkjermbilde 2017-06-29 kl. 18.56.08.png

 

 

«Fra: Christian Bettmo @vanameyde.no>
Til: Liv Serine Helgesen 
Sendt: Onsdag, 3. februar 2010 13.48
Emne: RE: Vedr. FW: Skannet bilde fra Van Ameyde

Jeg er ikke kjent med at dette spørsmålet har vært stilt flere ganger tidligere.

jeg har vært i kontakt med din tidligere Advokat, Espen Seeberg, – vedrørende rettshjelpsdekningen, pr. telefon samt e-mail. Så vidt jeg kan se av korrespondanse var du lagt I CC. på korrespondanse som gikk pr. mail, etter ønske fra deg.

Bettmo»

IMG_20150326_0010

«From: Liv Serine Helgesen 
Sent: Wednesday, February 03, 2010 2:13 PM
To: Christian Bettmo
Subject: RE: Vedr. FW: Skannet bilde fra Van Ameyde

Ok takk. Den korrespondansen du viser til skjedde før anke ble aktuelt. Den gang ble rettshjelpsforsikringen avslått av deg.

Så påklaget jeg det avslaget i høst, og ble innvilget rettshjelpsdekning til ankegebyret, slik du har tilskrevet meg om. Jeg forstår deg da slik at du i den forbindelse med min påklage og betaling av rettsgebyret ikke har vært i kontakt med Seeberg eller andre enn meg.

Mvh
Liv Serine»

IMG_20150326_0009

«Fra: Christian Bettmo <christian.bettmo@vanameyde.no>
Til: Liv Serine Helgesen
Sendt: Onsdag, 3. februar 2010 14.48
Emne: RE: Vedr. FW: Skannet bilde fra Van Ameyde

Det er korrekt.

Bettmo»

IMG_20150326_0012

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 14.23.00.png 

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 14.36.11.png

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 15.33.07.png

— Den ons 2010-02-03 skrev Liv Serine Helgesen
«Fra: Liv Serine Helgesen 

Emne: RE: Vedr. FW: Skannet bilde fra Van Ameyde
Til: «Christian Bettmo» < christian.bettmo@vanameyde.no >
Dato: Onsdag 3. februar 2010 15.07

Ok, takk skal du ha, måtte bare ha det klarlagt, siden dette som har skjedd jo er høyst beklagelig!

Håper mine muligheter til å føre saken videre korrigeres på en eller annen måte. Dette oppleves som en katastrofe for meg, og var en sjokkerende nyhet.

Hvis du eller selskapet har erfaringer fra tilsvarende, som evnt. kan benyttes positivt i denne saken, så gi vennligst beskjed.
På forhånd takk.

X FINGRE! 🙂

Mvh Liv Serine»

IMG_20150329_0001

Som kunde i forsikringsselskapet Van Ameyde Norway led jeg, som kronisk syk og plaget, urimelig overlast, da lagmannsretten avviste anken min, fordi ankegebyret på grunn av forsikringsselskapets kjøringsrutiner i helgen, ble for sent bokført i banken, det vil si en dag etter domstolens betalingsfrist.

Skadesjef i Union Forsikring, Petter Antonsen avviste 12. mai 2011 at saksbehandler, juristen Christian Bettmo hadde begått feil, da Bettmo, midt i julebordssesongen 2009, ikke fulgte opp med å sjekke hvorvidt ankegebyret fra min rettshjelpsforsikring var ankommet banken innen betalingsfristen mandag 14.desember 2009.

 

Jurist Christian Bettmo i Van Ameyde Norway forsinket saken min med et halvt år. Og påførte meg slik den ytterligere belastning og sykdomsforverrende nervepåkjenning, som det er å skulle vente i uvisshet på avgjørelsen av advokat Anne Elisabeth Grøndahls anke til Høyesterett.

Skadesjef Petter Antonsen i Union Forsikring avviste på telefon 12. mai 2011 at forsinkelsen jeg var blitt påført, kvalifiserte til erstatning og økonomisk oppreisning fra Van Ameyde Norway.
Til skrekk og advarsel: velg annet forsikringsselskap enn Union/van Ameyde Norway!!


25. mai 2011.

Forsikringsselskapet Van Ameyde Norway ved markedsdirektør
Rune Holm svarer følgende: 

«Vi er av den oppfatning at ovennevnte vilkår (om erstatning/økonomisk oppreisning, min anm) ikke er oppfylt og at Unison Forsikring har vist imøtekommenhet ved å dekke dine merkostnader til advokat knyttet til klagen på lagmannsrettens avvisningsbeslutning.
I lys av ovennevnte kan vi dessverre ikke imøtekomme ditt krav på kompensasjon for tort og svie.
Mvh Rune Holm,
Markedsdirektør
Van Ameyde Norway AS»

Skjermbilde 2016-04-28 kl. 15.58.09.png

Sånn kan det gå…

Hva hvis ikke anken til Høyesterett vinner frem? Da vil juristen Christian Bettmos slendrian en fredags formiddag, midt i julebordssesongen, og på vegne av sin arbeidsgiver van Ameyde Norway, ha ødelagt min eneste ankemulighet! DET skulle være alvorlig nok for et forsikringsselskap, men også det at forsinkelsen påførte meg, som syk og bostedsløs, en forlenget sykdomsforverrende nervebelastende venting i uvisshet, det er alvorlig hensynsløst av forsikringsselskapet Van Ameyde Norway.

 

Forsikringsselskapet van Ameyde Norway saboterer anken min.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/25/forsikringsselskapet-van-ameyde-norway-saboterer-anken-min/

Christian Bettmo om forsinket ankegebyr fra forsikringsselskapet van Ameyde Norway:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/28/christian-bettmo-om-forsinket-ankegebyr-fra-van-ameyde-norway/

Ankegebyr med forviklinger hos forsikringsselskapet Van Ameyde Norway. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/22/ankegebyr-med-forviklinger-hos-van-ameyde-forsikring/

Ingen kvittering fra forsikringsselskapet Van Ameyde Norway. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/24/ingen-kvittering-fra-van-ameyde-forsikring/

Tre måneder uten et eneste pip fra advokat Grøndahl i advokatfirmaet Stabell & co: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/04/12/tre-maneder-uten-et-eneste-pip-fra-advokat-elisabeth-grondahl-i-advokatfirmaet-stabell/

Advokat Espen Seebergs klønete skriv til forsikringsselskapet van Ameyde Norway
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/12/advokat-seebergs-klonete-skriv-til-van-ameyde/

Advokat Seeberg og Lindstrøm møter sine klienter 31.juli 2009: https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/12/31-juli-advokatene-seeberg-og-lindstrom-moter-sine-klienter/

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-21-33

ADvokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på advokatregler.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-24-14

 

Advokat Espen Seeberg med klønete skriv til forsikringsselskapet Van Ameyde Norwayhttps://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/12/advokat-seebergs-klonete-skriv-til-van-ameyde/

Fortsettelse følger.

Lydfiler

13 thoughts on “Christian Bettmo om forsinket ankegebyr fra forsikringsselskapet Van Ameyde Norway

Legg igjen en kommentar

