Taus prosessfullmektig Anne Elisabeth Grøndahl i advokatfirmaet Stabell

Til tross for min nye prosessfullmektig, advokat Anne Elisabeth Grøndahls egne dystre utsikter i mail av 8. april 2010 vedrørende anken hun sendte til Høyesterett (fordi lagmannsretten hadde avvist anken min på grunn av for sent innbetalt ankegebyret fra Van Ameyde Norway)  vant Grøndahl likevel frem med anken!

 

Det viser en kjennelse av 13. april 2010 fra Borgarting lagmannsrett.  – Takk og pris!

IMG_20150330_0001

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/29/svar-fra-borgarting-lagmannsrett-pa-anke-til-hoyesterett/

Derfor ble anken min mot saksøkte skadevolder NN fremmet i Borgarting lagmannsrett – flere måneder forsinket.

Der etter blir det taust fra advokat Grøndahl i advokatfirmaet Stabell….

Prosessfullmektig Grøndahl kommer heller ikke med forslag om ytterligere spesialistundersøkelser eller biomedisinske laboratorieprøver, heller ikke foreslår hun ny psykiatrisk undersøkelse, for den saks skyld – for å styrke anken min.

Jeg befinner meg fremdeles uten fast bolig på andre året, installert midlertidig i lokaler like i nærheten av kontoret til advokatfirmaet Stabell.

 

Mandag 23. august 2010.
Tidlig om morgenen, tropper jeg opp hos advokatfirmaet Stabell i håp om å få en prat med min prosessfullmektig, advokat Grøndahl. Før helgen hadde jeg mottatt det sjokkerende brevet fra lagdommer Lars Ole Evensen i Borgarting lagmannsrett, der han varsler at anken min kan bli avvist, fordi han mener den ikke vil føre frem….

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/04/05/sinnene-i-kok-brev-fra-lagdommer-lars-ole-evensen/


Jeg forstår ikke hvorfor anken min ikke skal kunne føre frem. Saksøkt skadevolder NN har jo påført meg en alvorlig uførelidelse med – for meg  – store invalidiserende helseplager og økonomiske tap.

Hos advokatfirmaet Stabell blir jeg mottatt i døren av advokat Grøndahls kollega, nå kjendisadvokat Mette Yvonne Larsen, som på en brysk måte gir uttrykk for at hun ikke liker å bli forstyrret….

– Elisabeth er opptatt i retten i Drammen i dag, men jeg skal gi henne beskjeden din, smeller det med en sur geip tilbake på avslept nordlandsdialekt fra Mette Yvonne Larsen. Som om jeg, klient i advokatfirmaet Stabell er til bryderi.

Etterpå hører jeg likevel ikke et pip fra advokat Grøndahl…. Fikk hun beskjed fra sin kollega Mette Yvonne Larsen?

Dagen etter: 24. august 2010.
Sykdomsforverringer.
Fastlegen undersøker hjertet mitt med EKG testing ….

Påkjenningene det er ikke å få fatt i min prosessfullmektig advokat Anne Elisabeth Grøndahl, mens lagmannsretten truer med å avvise saken min, og stresset det er å være uten fast bolig på andre året, med alle eiendeler og dokumenter på eksternt lager – det tar på!

2. september 2010
Det nærmer seg svarfristen som lagdommer Lars Ole Evensen hadde fremsatt i sitt brev av 18. august. Jeg stikker derfor – igjen-  innom advokatfirmaet Stabell. Men min prosessfullmektig, advokat Grøndahl sitter i møter….

Jeg må gå der fra med uforettet sak.

Fredag 3. september 2010
D-dag for svarfrist på brevet fra Borgarting lagmannsrett ved lagdommer Lars Ole Evensen. Jeg er spent – og urolig. Men min prosessfullmektig, advokat Anne Elisabeth Grøndahl i advokatfirmaet Stabell –  forblir taus…..

4. september 2010
Sender følgende mail til min prosessfullmektig, advokat Grøndahl:
«Fra: Liv Serine Helgesen Sendt: lø 04.09.2010 20:15 Til: Elisabeth Grøndahl Emne: PS! Min postadresse er VÆKERØVEIEN (….) -0383 OSLO!
Hei,
Siden flere brev fra deg/Stabells kontor er sendt til feil adresse, som igjen medfører at de forsinkes pga omadresseringen i posten, minner jeg om at min postadresse er: VÆKERØVEIEN (….)  – 0383 OSLO
På forhånd takk:-)
Mvh Liv SErine Helgesen»

IMG_20150330_0002Innskanning 6

Søndag 5. september 2010
Endelig et svar: 

«Fra: Elisabeth Grøndahl <elisabeth.grondahl@advokatstabell.no>
Til: Liv Serine Helgesen
Sendt: søndag, 5. september 2010 15.23
Emne: SV: PS! Min postadresse er VÆKERØVEIEN (….) -0383 OSLO!
Hei, jeg beklager det, og vil gi beskjed på nytt.
Når det gjelder spr om mulig ankenektelse har jeg fått utsatt ftilsvarsfristen på dette.
Jeg har ikke mottatt noen av dokumentene fra lagmannsretten.
Snakket med dem på fredag, og de vil sørge for at jeg får alle dokumentene i saken.

Elisabeth Grøndahl»

IMG_20150330_0003

Ikke fått dokumentene i saken??
Skulle ikke min prosessfullmektig advokat Anne Elisabeth Grøndahl ha besørget seg dokumentene for lenge siden? Jeg hadde flere ganger – forgjeves – vært innom advokatkontoret Stabell. Dessuten er det jo nå snart et halvt år siden anken ble fremmet til lagmannsretten. Pussig.


Advokat Grøndahl svarer meg på en søndag. Da må det være viktig!
Mer enn hva min forrige prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg
noensinne hadde gjort. 


Fortsetter.

2 thoughts on “Taus prosessfullmektig Anne Elisabeth Grøndahl i advokatfirmaet Stabell

Legg igjen en kommentar

