Advokatfirmaet Winther-Christensen og min tidligere prosessfullmektig Espen Seeberg

I 2013 begynner min tidligere prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg i advokatfirmaet Winther-Christensen, som lokker syke mennesker med svære annonser i VG om «no cure no pay». Klientene lokkes med gratis advokatbistand hvis advokatens arbeide ikke fører frem. Et sjeldent og generøst tilbud blant norske advokater, som slik kan ha funnet gullet?

IMG_20150127_0001

Her hva Advokatforeningen mener om prinsippet «no cure no pay«: http://www.advokatforeningen.no/advokatetikk/god-advokatskikk/uttalelser-fra-etikkutvalget/13-no-cure-no-pay/

Innskanning 11

Advokat Thomas Roander og advokat Espen Seeberg i advokatfirmaet Winther-Christensen har begge tidligere vært ansatte hos staten i Norsk Pasientskadeerstatning (NPE). Kan det være håpet om at disse to tidligere ansatte i NPE, nå med sitt nettverk i NPE, skal nå lettere frem med personsaker i NPE,  som gjør at de begge nå arbeider som advokater hos Winther-Christensen?

Etter en lang samtale med advokat Steinar Winther-Christensen i november 2009, fikk jeg inntrykk av at han ville hjelpe meg med ankesaken min. Advokat Steinar Winther Christensen syntes det var ‘svakt’ av min prosessfullmektig Espen Seeberg ikke å besvare mine henvendelser etter at dommen var falt…MEN Espen Seeberg ble likevel i 2013 ansatt i advokatfirmaet Winther Christensen…Da hadde Steinar Winther Christensen pensjonert seg og glemt at han noen år tidligere hadde kritisert advokat Espen Seeberg…
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/15/ny-advokat-steinar-winther-christensen/

Fortsetter samtalen med advokat Steinar Winther Christensen. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/15/fortsetter-samtalen-med-advokat-steinar-winther-christensen/

Advokat Espen Seeberg ble i januar 2013, mens Seeberg enda arbeidet ved Advokatene på Jeløya i Moss, tilbudt å gi tilsvar på mail, Seeberg ble også orientert om eventuell publisering….Men Seeberg unnlot å svare. I 2013 – rett før aller siste foreldelsesfrist på seksuelt overgrep utløp for meg, trenerte Seeberg utlevering av saksdokumentene i flere måneder, som han i tillegg krevde kr. 500 for å sende meg. (Etter kritikk og informasjon til arbeidsgiveren mottok jeg aldri den fakturaen…)

Arrogant svar fra advokat Espen Seeberg i Moss – januar 2013. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/03/12/arrogant-svar-fra-advokat-espen-seeberg/

Jeg ante ikke den gang at advokat Thomas Roander i likhet med min daværende prosessfullmektig Seeberg, hadde arbeidet i Norsk Pasientskadeerstatning. Heller ikke visste jeg det, da jeg var i møte med advokat Steinar Winther-Christensen. Som kan ha diskutert saken med min daværende prosessfullmektig, advokat Espen Seeberg…..

https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/04/09/i-mote-med-advokat-steinar-winther-christensen/

Noe ‘rart’ var det jo….

Winther-Christensen skulle pensjonere seg, og da også Roander avslo å bistå meg like før ankefristen utløp (se svar fra Winther-Christensen over her), sendte jeg følgende mail:

Fra: Liv Serine Helgesen
Emne: Vedr. SV: Vedr.
Til: «Steinar Winther Christensen» <steinar@awc.no>
Dato: Søndag 22. november 2009 14.32

Hei,
Det var leit!

Jeg fikk dessverre et annet inntrykk da jeg snakket med deg i telefonen første gang, tror det var den 3. eller 6. november, da jeg sendte over forsikringsdokumentasjonen min.
Jeg trodde du ville hjelpe meg, og føre saken, men jeg misforsto.

Opplever nå å ha kommet i en veldig vanskelig situasjon, ettersom du også avviste den. Flaks for min motpart? 🙂

Etter å ha vært på flyttefot en tid var jeg dessverre fryktelig «utkjørt» da jeg var i møtet hos deg, så derfor fikk jeg nok ikke med meg alle tipsene du så sjenerøst bidro med.

Men metaforen om at det ikke var særlig populært å rake kull ut av glørne….den gjorde inntrykk:-)

Du henviste bl.a. til § 22-6 hva handler det egentlig om? Kan du være snill å ta bryderiet med å forklare det igjen?

På forhånd tusen takk.

Mvh Liv Serine Helgesen «

IMG_20150416_0001

En times tid senere skriver jeg følgende til Winther-Christensen:

Fra: Liv Serine Helgesen
Sendt: 22. november 2009 15:00
Til: steinar@awc.no
Emne: Vs: Vedr. SV: Vedr.  

hei igjen,
Har søkt på nettet og funnet at paragrafene du viste til gjaldt troverdighet/vandel. Det var nok henvisning, som svar på ett av mine spørsmål. Hvis det stemmer behøver du ikke bruke mer tid på det.
 TUSEN, TUSEN TAKK for all velvilje!  Og lykke til videre! 🙂

Antar at omdømmet er reddet nå som min sak ikke inngår i stallen:-)   Mvh Liv Serine Helgesen»

IMG_20150416_0002

Bombe! 

Her er hva advokat Steinar Winther -Christensen svarer meg dagen etter, det er verdt å merke seg ‘forklaringen’ – hvis man skal bruke det advokatkontoret:

«Fra: Steinar Winther Christensen <steinar@awc.no>
Til: ‘Liv Serine Helgesen’
Sendt: Mandag, 23. november 2009 8.43
Emne: SV: Vedr. SV: Vedr.

Mitt nei til deg har intet med beskyttelse av mitt omdømme å gjøre.

Jeg trodde du hadde forstått min prinsipielle linje, – at jeg ikke går i retten med saker jeg ikke ser reelle muligheter i.

Og det er slett ikke slik at jeg bare tar  på meg sikre ”vinnersaker” i min ”stall”

Jeg har virkelig sympati for deg, men en saks prosedabilitet må jo bygge på noe mer.  
Mvh   Steinar Winther Christensen«

IMG_20150416_0003
Her glemte advokat Steinar Winther-Christensen å tilføye «H» under navnet sitt, en «H» som viser at han er advokat med møterett i Høyesterett.

 

Winther-Christensen bekrefter at han går ikke i retten med saker han ikke ser reelle muligheter i….. (no cure no pay?) Han våget ikke si det direkte til meg. I stedet avviste han min sak ved å vise til at han skulle pensjonere seg….

 

Winther-Christensen tilføyer, noe selvmotsigende:
Og det er slett ikke slik at jeg bare tar på meg sikre ”vinnersaker” i min ”stall”….

Pussig nok (?) har kjennelsen av 3. desember 2009 fra Borgarting lagmannsrett mange de samme påstandene som Winther-Christensen fremsatte overfor meg i møtet jeg hadde med ham. Så pass mange at enkelte har lurt på om Winther-Christensen kan ha påvirket domstolen, eller at noen av dommerne har deltatt på seminaret for personskade-advokater, som Winther-Christensen arrangerte i Sandefjord høsten 2009, der 250 norske advokater innen personskade deltok.

Kommer tilbake til kjennelsen fra Borgarting lagmannsrett senere.

Skjermbilde 2015-04-10 kl. 06.16.57Skjermbilde 2015-04-10 kl. 06.17.12Skjermbilde 2015-01-27 kl. 05.14.04

Fortsettelse følger. 

4 thoughts on “Advokatfirmaet Winther-Christensen og min tidligere prosessfullmektig Espen Seeberg

Legg igjen en kommentar

