Advokatkokkelimonke: Bjarne Leikvoll, Jonny Thu, Birgitte Rie og advokat Arvid Sjødin

Fagfolk må tåle offentlig kritikk, jf advokat John Christian Eldenhttps://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/02/fagfolk-ma-tale-kritikk/
 

17.mai 2015 

IMG_20150517_0001

Advokat Arvid Sjødins svar av 24. april 2015 til Tilsynsrådet for advokatvirksomhet: «Jeg viser til din oversendelse til meg i dag kl 15:28 der jeg blir spurt diverse spørsmål. Jeg blir spurt om jeg opptrer på sosiale medier under navnet «Bjarne Leikvoll». Jeg er kjent med vitneansvaret og at jeg avgir vitneforklaring som skal tjene som bevis. Jeg opptrer ikke på sosiale medier under andre navn enn mitt eget og har aldri gitt meg ut for å være «Bjarne Leikvoll». Jeg har heller aldri tilskrevet Liv Serine Helgesen noen gang i det jeg aldri har snakket med henne, skrevet til henne eller vet hvem hun er. Jeg styrer heller ingen twitterkonto med «Bjarne Leikvoll». Håper dette er oppklarende i hvert fall for min del.
Med hilsen ADVOKATSAMARBEIDET SJØDIN, MELING & CO
Arvid Sjødin
advokat«

Jonny Thu har da sannelig stelt i stand! Se saksnummer underst her til rettssak mellom Jonny Thu og Tilsynsrådet for advokatvirksomhet. Der kan man til en viss grad kanskje finne forklaringer på Thus oppførsel på SoMe.

Merker meg at mailen jeg sendte 8.februar 2015 til advokat Arvid Sjødin (se under her) er sendt til riktig e-postadresse.

Sjødin skulle ha tatt seg bryderiet å besvare mailen – tidligere, da kunne han vært spart for  – mye annet bryderi….

(13. juni 2014 22:16)

13. juSkjermbilde 2015-05-17 kl. 17.14.16Skjermbilde 2015-05-17 kl. 17.14.50

Skjermbilde 2015-05-17 kl. 17.15.17

Skjermbilde 2015-05-17 kl. 17.15.42

14. mai 2015:

«God aften mitt navn er Arvid Sjødin. Du sprer lenker på nettet hvor jeg blir koblet sammen med en Bjarne Leikvoll. Jeg har ingenting med det å gjøre. Jeg anbefaler deg i hvert fall å stryke mitt navn, for meg kan resten stå. Men jeg kan ikke la dette gå upåaktet hen.» 

Truer advokat Arvid Sjødin – meg? «Men jeg kan ikke la dette gå upåaktet hen»…..(Mine uthevelser av teksten). 

«Hei, hvorfor har du ikke besvarte mailen jeg sendte deg – for lenge siden, der du ble varslet, med kopier av dialogen? Kan ikke ta denne henvendelsen seriøst. Send meg et brev. Eller mailen du fikk tilsendt.»
(= mitt svar på pm-facebook til ‘Arvid Sjødin’)

Her mailen jeg sendte til advokat Sjødin:
«Fra: Liv Serine Helgesen
Til: «post@smco.no» <post@smco.no>
Sendt: søndag, 8. februar 2015 6.22
Emne: Til Advokat Arvid Sjødin
Kjære Arvid Sjødin
Har fått inntrykk av at du er en meget dyktig advokat. Leit at din venn – og klient – Jonny Thu ødelegger det inntrykket. Herved orienteres du om dialog med Jonny – blant annet om deg.» 

Skjermbilde 2015-05-14 kl. 19.15.30

Skjermbilde 2015-05-14 kl. 19.21.44

Fredag 13. juni 2014 klokken 14.14:
En villt fremmed person ved navn Jonny Thu kontakter meg plutselig på pm-facebook. Det pussige er at Jonny Thu kommer inn slik, plutselig fra sidelinjen – akkurat samtidig som jeg er i dialog med ‘Birgitte Rie’…. Ingen kan se når jeg ‘online’ fordi jeg forlengst har skrudd av den mekanismen på facebookchaten.
I totiden en fredags ettermiddag befinner jo folk flest seg på jobb….Men tydeligvis ikke Jonny Thu….
Skjermbilde 2015-05-11 kl. 07.36.09

13.06.2014 14:14
Jonny Thu Online?

13.06.2014 14:14
Liv Serine Helgesen: Yes.

13.06.2014 14:14
Jonny Thu: Funnet ut hvorfor jeg la deg til.. (Thu har til og med lagt meg til som facebookvenn….!)

13.06.2014 14:14
Liv Serine Helgesen: Javel?

13.06.2014 14:14
Jonny Thu:
Det er da ikke et svar.. Vi har en fellesbekjent.. Bjarne Leikvoll ….

Liv Serine Helgesen: Sjekket, du er fbvenn m Birgitte. Får vel si takk da. Oj. Har vi felles bekjent i Bjarne, jøss. Da har vi 2.

13.06.2014 14:16
Jonny Thu: hehe.. Bjarne fortalte meg om en sak.. Hva søkte du erstatning for?

13.06.2014 14:17
Liv Serine Helgesen: Kan jg spørre hvorfor du spør? Er du jurist?

13.06.2014 14:17
Jonny Thu: one of the best. Jeg spørr selvsagt fordi jeg kanskje kan hjelpe deg. Du ble smittet av hva og hvordan?

(Ikke til å stikke under stol at enkelte ‘tenner’ seksuelt på kjønnssmitte, har jeg lest et sted….min anm.)

13.06.2014 14:22
Jonny Thu: Hva ble du smittet av da?

13.06.2014 14:22
Liv Serine Helgesen: privatperson.

13.06.2014 14:19
Liv Serine Helgesen: oj! takk skal du ha, men sak foreldet nå. dessuten har jg annen advokat på den, dvs på straffesaksbiten.

13.06.2014 14:19
Jonny Thu: Jeg hadde nå tenkt å hjelpe deg gratis.. Du kan jo spørre advokat Sigurd Klomsæt eller advokat Arvid sjødin om hvem som er den beste advokaten de har møtt gjennomtidene..

13.06.2014 14:37
Jonny Thu: Der fant vi saken i Frostadting lagmannsrett.

(….)

13. juni 2014 klokken 13.56: i dialog med ‘Birgitte Rie’:
Jeg: – har en Jonny Thu på tråden, vil visst verve mg som kunde…. 

‘Birgitt Rie’: Han har jeg snakket mye med, bruk litt tid på han. Han er ok, han. Han er i vennelisten min.

Jeg: – Han vil hjelpe mg i erstatningssaken – gratis. Sier han er den beste advokaten. Jeg blir jo helt slått ut….målløs – overveldet – og betenkt.

‘Birgitte Rie’: Kjør på, Liv. Kommer noen til deg for å gi deg gratis hjelp, så skal du bare si takk til universet og englene. Dette er jo en form for karma.

Jeg: Enda en Engel!

‘Birgitte Rie’: Ja, gi han en sjanse, det synes jeg.

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 07.41.48

Bjarne Leikvoll, 13. juni 2014: Skjermbilde 2015-05-11 kl. 07.54.28

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 07.54.17 Skjermbilde 2015-05-11 kl. 07.45.28 Bjarne Leikvoll
@eksentrisk: Hehe jeg har videreformidlet kontakt til en jeg kjenner. treat him well, you never know when you need him.

Liv Serine Helgesen:
@LivSERi Tusen takk!
Thu, jeg ble helt målløs.Trodde han tøyset. Andre går god for ham. Er du selv jurist?

Bjarne Leikvoll
@eksentrisk
: Jeg er advokat. Ja, jeg går 100% god for ham. Når han åpner munnen i retten, er han det nærmeste du kommer Guddommelig.

Liv Serine Helgesen:
@LivSERi
: Jøss så godt skussmål;) Siden du spurte om min sak, finner du siste på Lovdata mot NAV. Gjenopptakelse. Det er min sak. Selvprosederende.

Bjarne Leikvoll:
@eksentrisk
: Ja, han har 567 sivilsaker under beltet og 0 tap. Han praktiserer ikke lengre, det er en tragedie.

Litt senere samme kveld:
13.06.2014 22:21
Jonny Thu: Er vedkommende tiltalt ?

Ja, den burde du jo vunnet.

13.06.2014 22:21
Liv Serine Helgesen: Nei, henlagt.

Mener du jg skulle ha vunnet ankesak mot NAV?

13.06.2014 22:22
Jonny Thu: Klart det

17.06.2014 19:41
Jonny Thu: Foruten at jeg har daglige telefonsamtaler med Sigurd Klomsæt og Arvid Sjødin som ønsker at jeg skal berge rumpen til Klomsæt.. så er det ganske så festlig om dagen..

17.06.2014 19:49
Jonny Thu: hehe, jeg må vel skrangle meg til HR hvis de tar inn din sak.. også da

Jonny Thu: Hvilket kjønnsvirus ble du smittet med?   

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 19.32.56

Jonny Thu: Viruset?
 Skjermbilde 2015-05-11 kl. 19.35.46 (….)

Noen dager senere…
19.06.2014 21:34
Jonny Thu: Send meg sakspapirene så skal jeg se.

20.06.2014 11:43
Liv Serine Helgesen: Hva er adressen? Tusen hjertelig takk fora at du orker!!!!

21.06.2014 08:42
Liv Serine Helgesen: Adressen din?
(Å gi meg sin adresse, var nok ikke like interessant for Jonny Thu – når det kom til stykket – som å vite hvilket kjønnssykdom jeg hadde blitt smittet av…. Kanskje skal jeg være glad til for at Jonny Thu likevel ikke behøvde hele saksmappen min, men skrev anken til Høyesterett på bakgrunn av dommen fra Frostating lagmannsrett, fra Lovdata….)

Særlig glad er jeg for det, når jeg nå i ettertid får vite at juristen Jonny Thu heller ikke er nøye på å overholde taushetsbelagt informasjon. En tidligere ‘nett-kontakt’ avslørte at hennes venn Jonny Thu hevdet overfor henne å ha brukt 20 timer på anken min….så derfor skulle jeg ikke ha noen grunn til å klage på hverken Thu eller det elendige juridiske makkverket han hadde levert da han ‘kladdet’ anken min….

En anke som var så elendig juridisk utformet at min motpart, NAV ved regjeringsadvokaten representert ved advokat Anders Sletten, Riisa advokatfirma, mente jeg i anken til Høyesterett fremsto som enig i lagmannsrettens avgjørelse!

Jonny Thu visste ikke engang forskjellen på ‘uføretidspunkt‘ og ‘virkningstidspunkt‘. Jeg fikk anken tilsendt på mail like før ankefristen utløp, og måtte bare være takknemlig for at en som angivelig hadde «567 sivilsaker og 0 tap under beltet»  ville hjelpe meg – gratis….

En uke senere, etter at anke fra Jonny Thu er sendt i siste liten til Høyesterett : 28.06.2014 21:42
Jonny Thu: Se min wessel Aas passiar på twitter

(….)

28.06.2014 22:07
Jonny Thu: Hva mente du med at jeg var en luring?

28.06.2014 22:07
Liv Serine Helgesen: Jg ble nysgjerrig på han Bjarne, da skjønner du. Da jg ikke fant noe i researchen. Veldig merkelig at en advokat kunne gjøre sg SÅ usynlig….hehe Til slutt spurte jg Advokatforeningen, de henviste mg til TR, som kunne bekrefte at hos dem var det ingen ved det navnet.
(Bjarne Leikvoll @eksentrisk hadde ført opp ‘Advokat‘ i sin twitterprofil. Den tittelen er nå fjernet….min anm.)

28.06.2014 22:07
Jonny Thu: Det er ikke jeg som styrer twitter accounten hans.. Det er Arvid Sjødin

28.06.2014 22:08
Liv Serine Helgesen: Takk, men du som svarte JWA (=Jon Wessel-AAs, min amn)  i dag? Eller Sjødin som svarte? Og tidligere, du som svarte meg, eller Sjødin, som da utga seg som Bjarne? hehehe Ikke rart man blir litt toki….

28.06.2014 22:09
Jonny Thu: Det var meg… men ikke jeg som har mailet deg på e-post. Sjødin som ba meg kontakte deg.. Sjødin som har hatt dialog med deg på nettet over Bjarne kontoen.

(så noen minutter senere….)
28.06.2014 22:23
Jonny Thu: Jeg laget anken og sendte den. ALT på Twitter og deg er Arvid.   (ikke visste vel jeg at jeg angivelig skulle ha kommuniserte med selveste Arvid Sjødin….min anm)

Dialogene  publiseres, fordi Jonny Thu fremstår her som ‘fagperson’- og de må ifølge advokat John Christian Elden tåle offentlig kritikk.

Advokatforeningen eller Tilsynsrådet for advokatvirksomhet eller andre myndigheter oppfordres på eget initiativ å undersøke hvem som gjemmer seg bak forskjellige konti på SoMe.

Anstendige jurister og advokater aksepterer vel ikke denne formen for bedrageri blant sine egne yrkesutøvere?

Antar de seriøse straks avfølger slike bedragerikolleger i egen yrkesgruppe?

Her enda en ulv (wolffff) som herjet på Twitter:
W
@WolffHauss
@LivSERine
«Skadevoldsmillionæren» grusa deg! Til pass for deg 🙂
11 sep. 2014, 19.53 Skjermbilde 2015-05-11 kl. 19.59.31

Enkelte har en forkjærlighet for ulv (wolf) og fugl fønix….. Jonny Thu er oppført med «Advokatfirma Fønix ved Jonny Thu» :

Skjermbilde 2015-05-12 kl. 07.34.18

‘Birgitte Rie’ opprettet for litt siden sin selvutviklingsside ved navn Fønix….(slettet nå, men finnes i skjermdump).

 Fønix, populær fugl – tilfeldigvis både for Jonny Thu  & ‘Birgitte Rie‘. I tillegg kan man gjenkjenne tilsvarende selvskryt alla  Jonny Thu – hos flere av de nevnte personene – både ‘Bjarne’ og ‘Birgitte’.

Den evige angivelige jusstudent Birgitte Riegel…
Skjermbilde 2016-08-20 kl. 04.17.09.png

 

28.06.2014 23:06
Jonny Thu: Jeg må vel komme til deg å kurrere din angst for menn..  

  Skjermbilde 2015-05-11 kl. 20.06.48

Ikke særlig seriøst av en ‘jurist’ som vil ha advokatbevilling…..

Resultatet av anken Jonny Thu skrev for meg til Høyesterett kan leses her: «Begjæring gjenåpning anke mot NAV pga saksbehandler» https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/05/06/begjaerer-gjenopptakelse-anke-mot-nav-pga-vitnet-inger-lise-dege/

Jurister kan visst også miste retten til å kalle seg ‘jurist’ – hvis opplæringsstedet f.eks Universitetet i Bergen/Tromsø finner det nødvendig – . ‘Jurist’ er ingen beskyttet yrkestittel.

Uthevingene over er mine.

Saksnummer 14-048925TVI-OTIR/02 : i sak mellom Jonny Thu og Staten ved Tilsynsrådet for advokatvirksomhet og Advokatbevillingsnemnden fås tilsendt ved henvendelse til Oslo tingrett/ekspedisjonen. 

Dom er fra høsten 2014 – og kan forklare noe av Thus opptreden SoMe.
«Ingen begrensninger i adgang til offentlig gjengivelse».

Kan jeg kreve erstatning fra Jonny Thu for bedrageriet han utsatte meg for, som resulterte i evnt økonomisk tap, fordi Thu unnlot å ta med viktige forhold i anken han skrev til Høyesterett?  Tilsynsrådet for advokatvirksomhet kunne forlengst forhindret Jonny Thu fremstå som ‘advokat’….
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/05/06/begjaerer-gjenopptakelse-anke-mot-nav-pga-vitnet-inger-lise-dege/

Tilsynsrådet for advokatvirksomhet sitt tips vedr falske konti på SoMehttps://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/06/14/tilsynsradets-tips-vedrorende-falske-konti-pa-some/

 

Fortsettelse følger.

10 thoughts on “Advokatkokkelimonke: Bjarne Leikvoll, Jonny Thu, Birgitte Rie og advokat Arvid Sjødin

Legg igjen en kommentar

