Del 1-Hemmelig lydopptak av tingrettsdommer Njaal Sæveraas og advokatfirmaet Brækhus Dege

Her gjengis 1.ste del av hemmelig lydopptak av 14. mai 2009 – link nederst – fra det plutselige Planmøtet med tingrettsdommer Njaal Sæveraas ved Oslo tingrett og saksøkt skadevoldsmillionær, representert ved advokatfirmaet Brækhus Dege og daværende advokatfullmektig Marcus Chr Lindstrøm – og lille meg, kronisk syk, selvprosederende ikke-jurist.

På dette tidspunktet var jeg som saksøker uvitende om at man alltid forut for en rettssak selv må researche både dommere og advokater og eventuelle ektefellers kontaktnett. Rettssaker har blitt kjent ugyldige på grunn av inhabilitet, blant annet fordi fruene til involverte domstolparter har vært venninner….

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.08.30.png

På tidspunktet for Planmøtet visste jeg heller ikke at dr. Ginette Mæhlumshagen få dager tidligere, 6. mai 2009, hadde bekreftet overfor saksøkt skadevoldsmillionær at han ‘har hatt’ både herpes 1 (munnherpes/forkjølelsessår) og herpes 2 (genitalherpes/ kjønnssykdom)….

 

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 08.01.59.png

Jf timelister blir tingrettsdommer Sæveraas allerede 12.mai 2009 oppringt av advokatfirmaet Brækhus Dege, som informerer om herpesbekreftelsen fra
dr. Mæhlumshagen.
 Derfor slikt plutselig hastverk.

Tingrettsdommer Sæveraas hadde allerede trenert saken i flere måneder, helt siden stevningen 24. februar 2009….

Hvis jeg på tidspunktet for Planmøtet hadde researchet tingrettsdommer Njaal Sæveraas ville jeg ha oppdaget at han da bodde i Bærum, og var nabo til advokat Øystein A. Sverre i advokatfirmaet Brækhus Dege, venn og forretningspartner til saksøkt skadevoldsmillionær

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.10.53.png

Advokater må punge ut: https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.27.54.png

 

På tidspunktet for Planmøtet hadde jeg tillit til at rettssystemet ivaretok mine interesser, og at dommerne opptrer nøytralt, slik domstolloven §108 tilsier de skal.

Skjermbilde 2016-07-17 kl. 07.08.24.png

Jeg ante ingenting om at tingrettsdommer Njaal Sæveraas er svigersønn til landsmoder Gro, og slik deler kulissenettverk og omgangskrets med fruen til advokat Øystein A. Sverre, som har slekta og omgangskrets i Fellesforbundet i LO

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.13.41.png

 

Heller ikke visste jeg på tidspunktet for Planmøtet at advokat Jan Tormod Dege i advokatfirmaet Brækhus Dege, er  e k s m a n n e n til min saksbehandler i NAV, juristen Inger Lise Dege – og at de har flere barn sammen som de alltid samarbeidet tett om….

 

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.09.54.png

Siden 13. mars 2009 – få uker etter stevningen min – hadde NAV – uten forhåndsvarsel – frarøvet meg kr. 1600 pr måned ved å oppheve tidligere vedtak fra 2007 om grunnstønad til medisinsk behandling av annen lidelse (cøliaki) konstatert ved laboratorieundersøkelser ved infeksjonsmedisinsk avdeling ved Ullevål Universitetssykehus.

Slik satte NAV (med min saksbehandler Inger Lise Dege i kulissene, eksfruen til advokat Jan Tormod Dege i advokatfirmaet Brækhus Dege, som jo representerte min motpart, skadevoldsmillionæren) en effektiv stopper for medisinske laboratorieprøver av herpes viruset som utløser av ME/myalgisk encefalopati/postviralt utmattelsessyndrom/G93.3/A04.

Derfor hadde jeg langt mindre penger enn forventet…da Planmøtet startet. 

Å bli frarøvet kr 1600 hver måned, uten forhåndsvarsel, for så av NAV å bli nektet oppsendte virkning, det vil si å beholde grunnstønaden inntil klagen min var behandlet av NAV, er brutalt og sykdomsforverrende. For 2009 utgjorde det plutselige inntektstapet
kr 14.400 for meg.

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.07.42.png

 

PS: lydopptak er tillatt så lenge du selv deltar i samtalen. Behøver ikke informere eller be om tillatelse. I mitt tilfelle ble lydopptak gjort kontinuerlig, fordi notering er vanskeliggjort på grunn av sykdom. 

 

Følg med!

Lydfil – Enjoy! del 1. https://soundcloud.com/liv-serine-helgesen/140509-del-1-planmote

 

Landsmoder Gros svigersønn inhabil?
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/06/13/landmoder-gros-svigersonn-inhabil/

 

 

4 thoughts on “Del 1-Hemmelig lydopptak av tingrettsdommer Njaal Sæveraas og advokatfirmaet Brækhus Dege

Legg igjen en kommentar

