Del 2 -Hemmelig lydopptak av tingrettsdommer Njaal Sæveraas og advokatfirmaet Brækhus Dege

– Han visste at han hadde sår før han tok seg til rette på meg…

ps. Ble for sent obs på at Soundcloud koster penger. LYTT til de andre opptakene, de er intakte fra nr 3. Ikke hatt kapasitet til å republisere opptaket enda. Men det kommer snart…! Les referatet 🙂

Tingrettsdommer Njaal Sæveraas fortsetter planmøtet.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/30/tingrettsdommer-njaal-saeveraas-fortsetter-planmotet/

 

 

Ved en tilfeldighet åpner jeg postkassen min. Der finner jeg ‘Beramming av planleggingsmøte som fjernmøte’ fra Oslo tingrett. «Planleggingsmøte i ovennevnte sak avholdes pr. telefon»..

Konvolutten er poststemplet en dag tidligere, 13.mai 2009. Planmøtet skal avholdes klokken 13….i dag!

Rekker så vidt å lese noen linjer i innkallingen før telefonen ringer og vips er Planmøtet i gang.

(Tingrettens pausemusikk av Grieg fyller øret mitt.)

– Kan alle høre meg? Både Lindstrøm og …. eh….eh Helgesen? spør tingrettsdommer Njaal Sæveraas.

Skjermbilde 2016-07-17 kl. 12.06.58.png

 

INGEN har informert meg, saksøker, om skadevoldsmillionærens bytte av advokat…
fra

Skjermbilde 2016-07-20 kl. 07.27.28.png

til
Skjermbilde 2016-07-20 kl. 07.29.19.png

– Fikk det brevet akkurat nå! forklarer jeg fortvilet.

– Ja, du fikk det akkurat nå. Det var jo litt seint….svarer tingrettsdommer Sæveraas.

«Seint»???

Skjermbilde 2016-07-16 kl. 10.06.47.png

Innskanning 61.jpeg

Brevet er poststemplet dagen før, altså 13.05.09!!

Hva om jeg hadde vært bortreist, eller av andre grunner ikke åpnet postkassen akkurat da? Ville juristene Sæveraas og Lindstrøm ha gjennomført Planmøtet uten meg, saksøker? Sannsynligvis. Tingrettsdommer Sæveraas utsetter ikke møtet, slik at jeg, kvinnelig saksøker og selvprosederende ikke-jurist kan konsultere advokat.

De to har snakket sammen før Planmøtet, uten meg, saksøker. Sæveraas kjenner navnet på ‘advokatfullmektig Lindstrøm’, men strever med å huske mitt….«Eh…eh…Helgesen»

 

«Antagelig ikke noe spesielt med et slikt brev… Et planmøte er ganske uformelt» påstår tingrettsdommer Njaaal Sæveraas…. Mon det?
Jf tvistelovens §9-4 er planmøtet avgjørende for den videre rettsbehandling.
Skjermbilde 2016-07-16 kl. 12.13.04.png

«Litt sånn kjedelig å ha noe slikt hengende i luften» – forklarer advokatfullmektig Marcus Christian Lindstrøm på saksøkt skadevoldsmillionærs vegne….«Litt sånn kjedelig»? lizm….Skulle bare visst hvor ‘kjedelig’ det er å få liv og karriere ødelagt av en egotripper.

Advokat Lindstrøm antyder sågar at det ikke nødvendigvis er uaktsomt å smitte noen med genitalherpes – fordi så mange nordmenn har herpes….Pyttsan til herpesinfeksjoner som utløser nevrologiske lidelser som både ME/myalgisk encefalopati/postviralt utmattelsessyndrom G.93.3/A04 og vannhode/hydrocefalus, slik det beskrives i boken ‘Moren’ som fikk operert inn et dren, som det stadig dryppet av…? 

Les hva ME-spesialist dr. Brubakk sier om herpesvira, da han ble stevnet som vitne i ankesak mot NAV. Lydopptak publiseres snart.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/09/05/me-spesialist-dr-brubakk-vitner-i-forstating-lagmannsrett/

 

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.10.53.png

Advokatfirmaet Brækhus Dege må punge ut for brudd på regler for advokater.
http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

Skjermbilde 2016-07-20 kl. 08.54.53.png

 

Noen dager tidligere har skadevoldsmillionæren mottatt kjærlig legebekreftelse av 6. mai 2009 fra fastlege dr. Ginette Mæhlumshagen, om at han ‘har hatt’ både herpes 1 (munnsår) og herpes 2 (kjønnssykdom)…Derfor dette plutselige hastverket med Planmøtet.

På tidspunktet for Planmøtet aner jeg ingenting om legebekreftelsen.

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 08.01.59.png

I stedet for å oppfordre til ansvarstagen, trøster Dr. Mæhlumshagen skadevoldsmillionæren:
«Det vil allikevel være vanskelig for ‘kvinnen’ å bevise at smitten kommer fra deg. Og selv om det skulle være det, er det ikke noe straffbart fordi man kan smitte uten å være klar over at man har viruset. Hun har en dårlig sak»

«Ikke noe straffbart»? 

Straffeloven §192 – om voldtekt
d) den fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

FullSizeRender-11.jpg

Konfrontert med gynekologens funn, innrømmet skadevoldsmillionæren at han hadde hatt ‘røde prikker’ (sår) på penis da han tok seg til rette på meg. 

Han hadde snoket i min toalettveske da vi som venner delte værelse på fjellet. Slik oppdaget han p-pillene. Hans største frykt var å få flere barn. Derfor tok han sjansen – og presset seg til samleie da vi kom for oss selv.

‘Alle’ visste dessuten at han hadde smittet meg med kjønnssykdom. Skadevoldsmillionæren hadde selv betrodde dem det. Derfor ga advokatvennene ham en skål med kondomer i gave….

Skjermbilde 2016-07-20 kl. 08.06.13.pngSkjermbilde 2016-07-20 kl. 08.06.13.pngSkjermbilde 2016-07-20 kl. 08.06.13.png

 

 – Han visste at han hadde sår! er det siste jeg sier rett før tingrettsdommer Njaal Sæveraas plutselig får det veldig travelt med å avbryte Planmøtet, fordi ‘noen’ forsøker få fatt i ham…

Hvem er disse ‘noen’….? Saksøkt skadevolder og hans kompis advokat Øystein Sverre i advokatfirmaet Brækhus Dege? Satt de på sidelinjen og lyttet til samtalen Lindstrøm førte?

Sa jeg for mye i skadevoldsmillionærens disfavør? Var det årsaken til at Planmøtet plutselig ble avbrutt?

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.27.54.png

 

 

Er landsmoder Gros svigersønn inhabil?https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/06/13/landmoder-gros-svigersonn-inhabil/

PS: lydopptak er tillatt så lenge du selv deltar i samtalen. Behøver ikke informere eller be om tillatelse. I mitt tilfelle er lydopptak benyttet fordi notering er vanskeliggjort på grunn av sykdom. 

Følg med!

 

5 thoughts on “Del 2 -Hemmelig lydopptak av tingrettsdommer Njaal Sæveraas og advokatfirmaet Brækhus Dege

Legg igjen en kommentar

