Del 4 -Hemmelig lydopptak av tingrettsdommer Njaal Sæveraas og advokatfirmaet Brækhus Dege

Du vil ikke tro måten Planmøtet avsluttes på….

 

På tidspunktet for Planmøtet i Oslo tingrett, visste jeg ikke at advokatfirmaet Brækhus Dege, som representerer saksøkt skadevoldsmillionær, har sin egen, spesielle kontakt innad i NAV. Nemlig min saksbehandler, juristen Inger Lise Dege….

(Stevnet som vitne 19.februar 2014 bekrefter Inger Lise Dege på ære og samvittighet at advokat Jan Tormod Dege i advokatfirmaet Brækhus Dege er hennes eksmann, og at de har flere barn sammen….)

 

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.09.54.png

Allerede dagen etter Planmøtet, altså 15.05.09, gjør NAV Helfo følgende vedtak:

Skjermbilde 2016-07-21 kl. 07.02.32.png Skjermbilde 2016-07-21 kl. 07.02.53.png

 

EUREKA! I expressfart, takket være skadevoldsmillionærens kontakt innad i NAV -med min saksbehandler Inger Lise Dege i kulissene – har NAV Helfo ved Viktor Østmo i stedet for å bruke de sedvanlige seks månedene –  avslått min søknad om økonomisk støtte til gjennomføring av de viktige laboratorieundersøkelsene. Som kunne bekreftet eller avkreftet hvorvidt infeksjon herpes genitalis utløste den nevrologiske uførelidelsen ME/myalgisk encefalopati/postviralt utmattelsessyndrom/G93.3/A04. 

Advokatfirmaet Brækhus Dege visste allerede på dette tidspunktet at skadevoldsmillionæren hadde fått påvist både herpes 1 og herpes 2 (genitalherpes) – derfor måtte laboratorieundersøkelser for alt i verden unngås!
Jf del 3 av hemmelig lydopptak. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/07/19/del-3-hemmelig-lydopptak-med-tingrettsdommer-njaal-saeveraas-og-advokatfirmaet-braekhus-dege/

I motsetning til andre ME-syke som hadde fått hjelp fra NAV til Lightening Process-kurs (LP = tenk positivt-kurs) i England, fikk jeg avslag….

Taktisk sett skulle jeg nok aldri ha fortalt at jeg hadde søkt NAV om pengestøtte. Men hva vet en selvprosederende ikke-jurist, som plutselig får Planmøtet tredd ned over hodet, uten forvarsel, uten forberedelser og uten muligheter til å konsultere advokat.

Rett etter at jeg 24.02.09 tok ut stevning mot skadevoldsmillionæren, vedtok NAV 13.03.09 – plutselig og uten forvarsel – å frarøve meg kr 1600 pr måned ved å oppheve vedtak grunnstønad fra 2007…. I tillegg nekter NAV  15.05.09 økonomisk støtte til laboratorieundersøkelsene.

Slik skulle jeg effektivt parkeres i favør av skadevoldsmillionæren – fra ytterligere laboratorieutredninger og rettssak.

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.07.42.png

 

Min saksbehandler i NAV, Inger Lise Dege bekreftet på ære og samvittighet -da hun ble stevnet som vitne i 2014 at hun hadde  svært nære forbindelser til skadevoldsmillionæren:
– de to hadde gått på skole sammen
– hun var på hils med skadevoldsmillionærens søstre
– hennes egen mor hadde vært venninne med skadevoldsmillionærens mor
– I tillegg til at hennes e k s m a n n advokat Jan Tormod Dege i advokatfirmaet Brækhus Dege, nå representerte min motpart, skadevoldsmillionæren…. Som valgte advokatfirmaet Brækhus Dege på grunn av sin venn og forretningspartner, advokat Øystein A. Sverre (forhenværende forsmådd beiler og tidligere omgangsvenn av meg) – og advokatfirmaets villighet til å bryte regler:

Skjermbilde 2016-07-14 kl. 09.10.53.png

Advokater må punge ut: https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

 

Skjermbilde 2016-07-20 kl. 08.54.53.png

– Det var en advokat som søkte fri rettshjelp for å gjennføre dette møtet, men jeg hørte ingenting. Han har sannsynligvis fått avslag, forklarer jeg.

Pussig at tingrettsdommer Njaal Sæveraas ikke undersøker hvem advokaten er?  Eller gir meg, selvprosederende ikke-jurist mulighet til å konferere advokat?

 

Landsmoder Gros svigersønn inhabil? https://livserinehelgesen.wordpress.com/2016/06/13/landmoder-gros-svigersonn-inhabil/

ME-spesialist dr. Brubakk vitner i ankesak mot NAV. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/09/05/me-spesialist-dr-brubakk-vitner-i-forstating-lagmannsrett/

Følg med! Neste hemmelige lydopptak av advokat espen seeberg.

 

 

 

 

7 thoughts on “Del 4 -Hemmelig lydopptak av tingrettsdommer Njaal Sæveraas og advokatfirmaet Brækhus Dege

Legg igjen en kommentar

