Kjendisnettverket til voldtektsmannen

HØR lydopptak nederst i artikkelen.
Visste du at urinveisinfeksjon kan være tegn på voldtekt og seksuelle overgrep?

FullSizeRender-13.jpgOvennevnte utdrag er hentet fra Tysfjordsaken i VG Helg 11.06.16

 

Også i mitt tilfelle resulterte overrumpelsesvoldtekten i kraftig, smertefull urinveisinfeksjon. Men antibiotika utskrevet på resept av dr. Stein Haudemann Andersen ved Bentesbo legesenter i Oslo, den virket ikke!  

 

Skjermbilde 2016-08-11 kl. 05.34.08.png

 

Jeg ble bare sykere og sykere, som om jeg hadde en kraftig influensa – og det sved etter hvert noe innmari når jeg tisset – etterhvert med nevrologiske utstrålinger og røde sår, og væskefylte blemmer.

 

FullSizeRender-114.jpg

P-piller kan utløse hjerneslag.
Hadde lest at bruk av p-piller kunne utløse hjerneslag. Derfor ble jeg tiltagende engstelig da jeg begynte å få nevrologiske smerter nedover i benene. Tålte hverken trekk eller berøring. Var nummen nedover beina, da særlig leggene.

Da utslettene begynte å komme fikk jeg heldigvis en akuttundersøkelse hos gynekologen min.

 

– Du er full av herpessår! Hvem har du vært sammen med? 

Disse ordene fra gynekologen kommer jeg alltid til å huske! De har brent seg fast. Liksom herpesviruset som legene feilaktig hevdet ville ‘brenne ut’…»Full av herpessår» – både inne i skjeden, i livmoren og på bakenden gjorde skrekkelig vondt!

 

Her bekrefter professor i veneriske sykdommer, dr. Harald Moi både urinveisinfeksjonen og førstegangsutbrudd av herpes genitalis, herpes simplex 2 (HSV2).

Innskanning 82
«Hadde førstegangsutbrudd av herpes i 1988, mener at hun ble smittet av sin mannlige partner som hadde noen røde prikker på penis. Fikk et utbrudd med svære smerter og blemmer i underlivet. Søkte først allmennlege (dr. Stein Haudemann Andersen, min anm) og fikk beh mot uvi (urinveisinfeksjon, min anm). En uke senere, den 200488 i følge journalkopi fra gynekolog dr. Peer Høvik hadde hun utbredte HSV-lesjoner på nates og portio med nekrosebelagte pustler. SR 58mm, det ble påvist HSV 2. (…) Ettersom førstegangsutbruddet i 1988 var så voldsomt og langvarig i forhold til senere recidiv, er det overveiende sannsynlig at dette var et primærutbrudd.»

 

Dette er skadevoldsmillionæren… som skitnet meg til, og ødela og livet mitt i en egotripp – men aldri gjorde opp for skadene han hadde påført meg. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/08/21/dette-er-skadevolderen/

 

Brødrene Haudemann Andersen
Dr. Stein Haudemann Andersen er bror til milliardær Jan Haudemann Andersen. 

Da sistnevnte giftet seg med Marte Krogh i mars 2014, hadde brudgom Jan Haudemann Andersen ikke mindre enn to kompiser som forlovere. 

Den ene forloveren er sønn av mangemillionæren som smittet meg med livsvarig kjønnssykdom i en overrumpelsessvoldtekt, og skadet meg for livet. 

 

Her omtales bryllupet mellom Marte Krogh og milliardær Jan Haudemann Andersen –  og utdrikningsfest på nattklubb i Riga – arrangert av brudgommens forlovere. http://www.vg.no/rampelys/vielsen-var-helt-fantastisk/a/10137367/

Det sier litt om de middelaldrende forloverne til millardær Jan Haudemann Andersen at for å ha det ‘gøy’ dro de på nattklubb i Riga…

 

Skjermbilde 2016-08-09 kl. 19.56.34.png

 

Alvorlige kjønnssykdommer flirer man av i Oslo Vest. Sønn av skadevoldsmillionæren pådro seg gonoré, da han og kompisen ferierte i utlandet.


– De skrek og hylte fordi det skar som barberblader når de tisset, flirte faren, voldtektsmann og selv smittebærer. Smitte av alvorlig kjønnssykdom ble til en ‘festlig’ historie.  Allá typen ‘kjønnssykdom er noe alle gutter en gang skal erfare’…

 

Herpesvira er ikke til å spøke med! Også i boken  ‘Moren’  av journalist og forfatter Marit Christensen om mor til terroristen, fremkommer at munnherpes, HSV 1, såkalt ‘uskyldig’ forkjølelsessår, utløste den alvorlige nevrologiske lidelsen vannhode, hydrocefalus. Moren måtte operere inn et dren i hodet, som det stadig dryppet plagsomt fra, i følge boken.

 

Under oversikt over legens inntekter og formue, kan du lese legeattest av 6. mai 2009 fra overgriperens fastlege, dr. Ginette Mæhlumshagen
Skjermbilde 2017-06-29 kl. 22.10.13.png

som bekrefter at skadevolderen ‘har hatt’ både HSV1 (munnherpes/forkjølelsessår) og HSV2 (genitalherpes/kjønnssykdom). Attesten ble hemmeligholdt  i flere måneder, fra mai til august av skadevolderen og hans advokater i advokatfirmaet Brækhus Dege, inntil få dager før berammet hovedforhandling  i Oslo tingrett 19.08.09....

Skjermbilde 2016-09-02 kl. 08.19.23

Gift med voldtektsmannen.
Med tiltagende helseplager etter den kraftige herpesinfeksjonen, og stadig nye herpesutbrudd,  og med stor forvirring og andre utmattende reaksjoner etter overrumpelsesvoldtekten, svarte jeg ‘ja’ da skadevoldsmillionæren fridde til meg et halvt år etter at han hadde innrømmet de røde prikkene på penis ved overrumpelsesvoldtekten. Han hadde jo ødelagt og tilskitnet meg for resten av livet. Ingen annen mann ville være sammen med meg, det var jeg overbevist om. Derfor svarte jeg ‘ja’. 

Det var lettere å fortrenge, enn å anmelde. ‘Han mente det sikkert ikke’. ‘Det var sannsynligvis min skyld’. ‘Jeg var dum som stolte på ham’ tenkte jeg. Og det er Guds vilje og ‘Skjebnen’ som slik vil at voldtektsmannen og jeg skal være sammen, trøstet jeg meg selv med, mens jeg valgte ‘fortreng’. 

Slik unnskyldte jeg ham smitten av kjønnssykdom, som han hadde påført meg da han presset seg til samleie uten kondom. Selv om han da visste at han hadde ‘røde prikker’ på penis, sår etter gammel herpesvirus som han hadde blitt så vant til at han unnlot å ta sine forholdsregler. Heller ikke brydde overgriperen seg nok om meg som medmenneske, til å trekke på seg kondom. Da hadde jeg jo kunnet komme unna.

 

Innskanning 84.jpegskjermbilde-2016-09-28-kl-08-33-59

 

IMG_20140619_0004.jpg

Jeg unnskyldte voldtektsmannen. Også da han skadet meg på forskjellige andre måter i vårt korte turbulente ekteskap på 8 måneders samliv i utlandet. 

 Han som var broren til en nær venninne av min daværende venninne. Han som utsatte meg for et dobbelt seksuelt overgrep i nær relasjon med overrumpelsesvoldtekt og smitte livsvarig kjønnssykdom.

Sannheten er at han, skadevoldsmillionæren, aldri brukte kondom. Det fremgår av hans prosesskriv av 15.04.09, der han innrømmer å ha «hatt seksuell omgang med flere andre kvinner»…Uten kondom, selvsagt, for ellers hadde dette vært unødvendig å innrømme. https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/01/10/saksokte-har-hatt-seksuell-kontakt-med-flere-andre-kvinner/

Ville ikke anmeldt.
Da infeksjonsmedisinsk avdeling ved Ullevål Universitetssykehus i 2006 henviste til herpesinfeksjonen som utløsningsårsak til uførelidelsen ME/myalgisk encefalopati/G93.3/A04 – måtte jeg ta fatt i overrumpelsesvoldtekten som skadevolder hadde utsatte meg for da han i sin egotripp også smittet meg med kjønnssykdom.  Overrumpelsesvoldtekten var fortrengt langt langt bort…Mens herpessårene hadde plaget meg 13 til 25 ganger i året siden han smittet meg. Medisin virket ikke, herpesutbruddene kom gjentatt tilbake. Legene sa at herpesviruset ville ‘brenne ut’…

 

Kanskje hadde jeg aldri avslørt skadevoldsmillionæren hvis ikke Ullevål sykehus i 2006 hadde henvist til herpesinfeksjonen i 1988, som utløsende årsak til uførelidelsen ME/G93.3/A04. Pinlig unnvikende av meg, men sant. Etter at vi gikk hvert til vårt levdet jeg livet mitt i 18 år med fortrengelsen, men residiverende herpesutbrudd. At herpesinfeksjon kunne utløse nevrologisk sykdom ME/G93.3/A04 hadde jeg ingen anelse om. Legene hadde sagt at herpesvira ville brenne ut..

Flere av mine venninner visste at han hadde smittet meg med kjønnssykdom. Men jeg fortalte aldri noen at det skjedde i en overrumpelsesvoldtekt på min sofa, en søndags ettermiddag, da man aller minst forventer voldtekt. Han hadde blitt med inn for å vente noen timer der til fergen skulle gå senere på kvelden. 

«Står det så dårlig til med deg?!!» -(at du må voldta meg?!!) … var tanken som eksploderte i hodet mitt, der jeg bråvåknet fra slumremodus med et tonn 43 år gammelt mannfolk oppå meg, idet han presset seg inn i meg. I slumremodus er man ute av stand til å reagere normalt. Han tok heller ikke nei for et nei!

 

Han var en såkalt ‘nær relasjon’ siden jeg kjente hans søster fra studietiden. I tillegg var han mangemillionær…Ingen ville uansett ha trodd meg om jeg hadde skreket opp en søndags ettermiddag på beste Vest. Om voldtekt. Heller ikke på den tiden – i 1988.

 

Stemningen mellom oss var iskald etter overrumpelsesvoldtekten, og etter at mitt Nei!  ikke ble respektert. Vi vekslet ikke et eneste ord med hverandre etter voldtekten. Muligens kan jeg ha besvimt etterpå. Først ut på kvelden – eller var det natten – klarte jeg å sjangle meg over til sengen min på andre enden av rommet. Vi som bare hadde drukket kaffe og mineralvann den ettermiddagen…Kan han ha puttet noe oppi det jeg drakk? I utlandet der han bodde var de kommet lengre med slike utspekulerte dopingsmetoder enn i Norge.

Men overgriperen fulgte etter meg fra sofa over til sengen  – og la seg ved siden av meg!

Etter at han hadde presset seg til samleie, ble han værende, i stedet for å ta båten slik han  angivelig skulle. Hadde han strategisk ventet med å voldta meg til vi var alene? På påskefjellet hadde vi jo vært sammen med mange andre, hadde delt bad og soveværelse i flere døgn – uten at antydning til tilnærmelser. Ville vi ha sex kunne det skjedd der. Men vi var ikke i  nærheten av å ville ha sex med hverandre. Vi hadde ikke engang kysset!

Skadevolder hadde snoket i min toalettveske da vi var på påsketur og delte bad. Der oppdaget han p-pillene mine! Hans største frykt var å få flere barn.  Derfor trodde han det var trygt å ta sjansen på å voldta meg. Det ville jo ikke føre til graviditet siden jeg brukte pillen….I farta brydde han seg ikke nok om meg som medmenneske heller til å ta på kondom (da kunne jeg ha sluppet unna!) selv om senere avslørte at han visste at han hadde røde prikker på penis da han tok seg til rette på meg. Herpessår etter en gammel kjønnssykdom som han var blitt så vant til…

Etter å ha blitt litt bedre kjent med ham vet jeg at han konsekvent nektet kvinnene han var sammen med å bli gravide – med ham. Også de han var sammen med etter skilsmissen fra meg. Så stor var frykten hans for flere barn! I ektepakten med frue nr 3 krevde han særeie også ved død etter velment råd fra en angivelig tidligere venn av meg.. Barn skulle heller ikke bli en del av hans 3.dje ekteskap. Slik ‘ranet’ han muligheten til flere kvinner å bli mor i deres beste alder. Både siste samboer og hans siste frue. Egoist av dimensjoner – omgitt av kvinner som fant seg i det. 

I min dokumentarbogg har jeg hittil beskyttet navnet på voldtektsmannen, min nå avdøde eksmann, av hensyn til hans sønn, hans mange barnebarn og øvrige familie. Inntil Hemsedal-saken…der Andrea navnga sine tre farlige voldtektsmenn. Og advokat Wessel-Aas i Dagbladet hevder det er tillatt å identifisere personer som har deltatt i offentlig rettssak, og blitt funnet uskyldig. Avgjørelsene fra rettssakene er alle offentlig tilgjengelig.

‘Alle’ forstår at det finnes sterke krefter og et mektig nettverk bak alt det pussige som har skjedd i overgrepssaken min. Er kjendisnettverket også likegyldig? Sannsynligvis. Image og penger er viktigere enn gammeldags moral og etikk.

 

Heller ikke de to dommerne ved Oslo tingrett, Helge Monstad og Njaal Sæveraas undersøkte hva jeg mente med at ‘han tok seg til rette på meg’.

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 22.39.18.png

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 22.40.12.png

Tingrettsdommer Helge Monstad var på alder med skadevolderen, lettere da å ha forståelse og medfølelse med skadevoldsmillionæren enn en misbrukt og skadet fattig kvinne, meg?

Stevning ved tingrettsdommer Helge Monstad https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/23/stevning-ved-tingrettsdommer-helge-monstad/

Tingrettsdommer Helge Monstad utelater detaljer.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/27/tingrettsdommer-helge-monstad-utelater-detaljer/

 

Men Borgarting lagmannsrett skrev på side 5 i sin avvisning av saken min, i en bisetning, at «lagmannsretten er enig med tingretten i at det er sannsynlig at Jørgensen hadde herpes genitalis i 1988 og at han smittet Helgesen»…Likevel avgjorde alle rettsinstanser søksmålet mitt i favør av skadevoldsmillionæren, rettssakens sterkeste part.

«Foreldelse er som å selge strikk i metervis» – Advokatene Edmund Asbøll og Jon Wessel-Aas https://livserinehelgesen.wordpress.com/2014/12/17/advokat-edmund-asboll-jon-wessel-aas-og-sorenskriver-geir-engebretsen-om-foreldelse-m-m/comment-page-1/

 

Straffeloven §192 – om voldtekt:
d) den fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

 

Voldtektsmann døde.
Kort tid etter at voldteksmannens medieskye middelaldrende sønn hadde vært forlover for milliardær Jan Haudemann-Andersen, døde faren uventet i juni 2014 uten å ha gjort opp for smitten av kjønnssykdom, som han hadde påført meg i overrumpelsesvoldtekten. 

Far til milliardær Jan Haudemann Andersens forlover er altså voldtektsmannen, som smittet meg med kjønnssykdom, som utløste kraftig infeksjon og nevrologisk uførelidelse.

Voldtektsmannen døde på sykehus natt til det som kunne vært vår 25. bryllupsdag.

  • Sykepleiersken var inne hos ham siste gang klokken 23. Da hun kom tilbake to timer senere hadde han sovnet inn. For godt.

Det fremsto veldig dramatisk på meg, og ufattelig at han kunne dø ’tilfeldig’ – akkurat denne skjebnenatten! 

Sykehusinnleggelsen skyldtes visstnok en ukompliserte sak, i følge opplysninger fra hans familie til meg i forbindelse med dødsannonsen i Aftenposten. Dødsfallet var angivelig uventet. Forhåpentligvis døde han ikke på sykehuset denne skjebnenatten, fordi noen trengte de mange millionene hans. De fleste i hans familie hadde visstnok vært bortreiste da han døde. Også eneste middelaldrende barn befant seg visstnok på reise i utlandet, da faren døde. 

 

Dette kunne jeg ha tjent som frisk.
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/08/29/dette-kunne-jeg-ha-tjent-som-frisk-fysioterapeut/

 


Beskyldt for hevn

Nettopp det at jeg hadde giftet meg med voldtektsmannen har blitt brukt mot meg i rettsprosessene for alt hva det har vært verdt. Både av hans mange forretningsadvokater i advokatfirmaet Brækhus Dege; Øystein A. Sverre, Sonia Seyersted, Jan Tormod Dege o.a. og dommerne i erstatningssaken jeg anla mot skadevoldsmillionæren, etter at infeksjonsavdelingen ved Ullevål Universitetssykehus henviste til infeksjon fra smitte genitalherpes, som årsak til utløsning av uførelidelsen ME/G93.3/A04. Det at vi hadde vært gift, ble brukt som avledningsfaktor. Fokus ble flyttet vekk fra det alvorlige resultatet av herpessmitten og overrumpelsesvoldtekten – over til ekteskapsinngåelsen uten at noen undersøkte ekteskapets uvanlig korte varighet på ca åtte måneders samliv.

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 22.43.32.png

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 22.44.19.png

 

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 22.45.13.png

Smitte kjønnssykdom har frarøvet meg halve livet, arbeidsevne, livsdeltakelse, arbeidsplass og alt av tidligere oppsparte verdier. Ingen av de mannlige aktørene i saken min, har evnet forstå hvilket dramatiske konsekvenser smitten har fått for meg. Enkelte har rett ut gitt utrykk for at de mener min skjebne i sykdom og fattigdom er til pass for meg- og har frydet seg over at overgriperen slapp unna med voldtekt og herpessmitte og utløsing av påfølgende nevrologisk uførelidelse. I denne saken har det vært viktigere å slippe unna for skadevoldsmillionæren, enn å gjøre opp etter gammel etikk og moral, godt hjulpet av heiagjengen; advokater og andre. Ikke et eneste stykke hel ved å oppspore hittil.

For voldtektsmannen – og hans omgangskrets – er det tilsynelatende viktigst å slippe unna. Heller enn å  ta ansvar og gjøre opp for livsvarig skade man i en egotripp av en overrumpelsesvoldtekt har påført et annet menneske, meg. 

Image og penger er viktigere i overgriperens familie og nettverk enn gammeldags moral og etikk. 

Etter at voldteksmannen i raseri kastet en av sine gamle porselenstallerkener mot meg – og traff – flyktet jeg fra hans hjem i utlandet. Og våget aldri vende tilbake til åstedet. 

Fremdeles etter 28 år kan jeg våkne av mareritt særlig tilknyttet stedet vi bodde sammen  i det uvanlig korte ekteskap.

Det har blitt hevdet at jeg ‘hevnet’ meg, da jeg gikk til sak mot overgriper. Hevn – fordi det var voldtektsmannen som ville skilles…. etter at jeg hadde flyktet hjem da han traff med en av sine tallerkener, kastet i raseri mot meg. Det har enda ikke gått opp for disse som hevder hevn, den alvorlige forbrytelsen og livsvarige skaden han utsatte meg for.
– Vi har det jo bare fra deg, svarte min tidligere venninne, som er venninne med skadevoldsmillionærens søster…Tilsynelatende flere fordeler å hente ved å holde seg inne med ‘de rette’ og ‘mektige rike’ heller enn en fattig, kronisk syk, tidligere venninne.

Også som far stakk skadevoldsmillionæren ofte av fra ansvaret – og ble kritisert av sin øvrige familie for det.

– Jeg er en struts, forklarte han meg…

– Din vilje ligger i min lommebok, sa han også….


Hvis jeg ønsket hevn, ville jeg da ha vært taus i 18 år etter det doble overgrepet? Sannsynligheten er større for at jeg aldri ville ha nevnt overgrep og smitten med et eneste ord. Å komme videre med livet mitt var hele tiden mitt ønske. Det ble utfordrende å holde kontakt med ‘venner’ man så tydelig opplevde tok parti med den økonomisk sterkeste parten. Dessuten utfordrende å skulle avsløre sannheten og overrumpelsesvoldtekt og smitte kjønnssykdom. Tidligere hadde jeg ofte hoppet i både den ene og andre utfordringen. Men energien min forsvant, ble tappet. Først da Ullevål henviste til herpesinfeksjonen som utløser av uførelidelsen – falt brikkene på plass.

Selv om vi bodde i samme bydel, støtte vi aldri tilfeldig på hverandre. Holdt meg langt unna ham, livredd for å provosere frem noe.  Siste gang vi satt under to par øyner ved et konditorbord på Frogner betrodde han meg at han fryktet han kom til å drepe meg, derfor ville han skilles..

I forbindelse med skilsmissen, omtrent da han hadde solgt det som hadde vært hans hjem i utlandet, ble jeg en morgen overrasket av en fotograf med svær telelinse, da jeg var på overnattingsbesøk hos en venn, i fjerde etasje i en bygård. Fotografen hadde anstrengt seg mye for å få bilde av meg. Han hadde klatret opp på et uvanlig høyt arkivskap i et lager i nabohuset, for å fotografere inn gjennom vinduet der jeg befant meg….Politiet ble kontaktet, derfor nevnte Aftenposten episoden i et notat om helgens hendelser. Politiet lurte på hvem jeg trodde det kunne være. – Sannsynligvis min eksmann, svarte jeg. Slikt var han troende til.

 

Skål med kondomer
Skadevoldsmillionæren hadde hele tiden kjent til kjønnssykdommen han hadde smittet meg med. Det samme hadde vennene hans, inkludert hans venn og forretningspartner, advokat Øystein Andreas Sverre i advokatfirmaet Brækhus Dege, som ble valgt til å  representerte skadevolderen, for å holde den pinlige saken, innen hjemmets fire vegger.. Før den tid benyttet skadevolderen alltid et annet stort advokatfirma. Men advokater sladrer om sine klienter, det visste han, og hadde hørt advokatvennene gjøre.

Kompisene ville vite hvorfor millionæren plutselig ville gifte seg med meg, han som aldri ville ha flere barn….og stadig hadde hatt flere nye ‘venninner’. Skadevoldsmillionæren betrodde dem da at årsaken skyldtes at han hadde smittet meg med kjønnssykdom. Derfor ga kompisene ham en skål full av ubrukte kondomer i gave, da de arrangerte utdrikningslag for ham…

Statistisk sett venter overgrepsutsatte gjennomsnittlig i 17-18 år før man forteller om voldtekt og seksuelle overgrep. Tilfeldigvis ble det også slik i mitt tilfelle, takket være Ullevål Universitetssykehus, som koblet herpesinfeksjon til utløsing av den nevrologiske uførelidelse ME.

 

Jeg er dessverre ikke den første som har giftet meg med overgriperen. For tenk hvis det tross alle odds kunne ha blitt en happy ending…? Et eventyr! 

Ekteskap med en kriminell overgriper kan aldri bli et eventyr – . Overgrepsutsatte unnskylder for mye –  og for ofte.

Da ville dessuten eneste arving etter voldtektsmannen ha tapt mange av de
+ 28 millionene han arvet etter sin far – jf ektepakten skadevoldsmillionæren inngikk med meg, da vi giftet oss.

Eneste arving etter skadevoldsmillionæren økte sin formue fra 7 – til 35 millioner etter at han hadde arvet sin far i 2014….  

Skjermbilde 2016-08-09 kl. 21.24.15.png

Overgriperens arving ble deprimert da faren ikke besøkte ham, da arvingen som student i USA ble kastet i fengsel.

Deppa ble arvingen også da han som 21 åring måtte feire julen sammen med sin mor, i stedet for sammen med sin far, Øystein Sverre med venninne og meg i utlandet. Skadevoldsmillionæren ble kraftig kritisert av øvrig familie, som mente far sviktet voksen sønn.

Skadevoldsmillionærens nedgjørende mantra ble da ‘blod er tykkere enn vann’ – i den forstand at det var jeg representerte vannet….Enkelte hevder han opptrådte lik en psykopat med sine psykiske nedgjøringer, voldelige opptredener (tallerkenkasting, trussel med jaktvåpen m.m) gjentatte avtalebrudd og løgner.

 

Lydopptakene er gjort med tillatelse fra Frostating lagmannsrett.

ME-spesialist dr. Brubakk vitner i ankesak mot NAV om infeksjon som utløste uførelidelsen.  https://livserinehelgesen.wordpress.com/2015/09/05/me-spesialist-dr-brubakk-vitner-i-forstating-lagmannsrett/

 

Her min forklaring i Frostating lagmannsrett i ankesaken mot NAV – der jeg stilte som selvprosederende, ikke-jurist med uvurderlig god hjelp fra medhjelper og ikke-jurist, Morten Aarmo. NAV ventet fra 2007 til 2010 før min klage på virkningstidspunktet ble besvart. Der etter trenerte Trygderetten klagen i flere år, helt til desember 2012, rett før Trygderettens tidligere saksbehandler, min saksbehandler i NAV, juristen Inger Lise Dege ble pensjonist i 2013…

 

 

Min saksbehandler i NAV, jurist og rådgiver Inger Lise Dege vitnet på ære og samvittighet 19.02.14 i Frostating lagmannsrett i min ankesak mot NAV – om at advokat Jan Tormod Dege i advokatfirmaet Brækhus Dege er hennes e k s m a n n som hun har to barn med….

 

Min saksbehandler i NAV, jurist og rådgiver Inger Lise Dege vitner i Frostating lagmannsrett 19.02.14 i ankesak mot NAV – bekrefter at hun gikk på skole med skadevolder, at hennes egen mor var venninne med skadevolders mor, og at Dege er på hils med hans søstre. Det kan man kalle nære forbindelser….

 

Min saksbehandler i NAV, jurist og rådgiver Inger Lise Dege vitner 190214  i Frostating lagmannsrett og bekrefter at hun ikke kjenner til diagnoseregulativet vedrørende ME G93.3 og A04….Hvordan kan NAV uføretrygd akseptere slik mangelfull kompetanse?

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 23.04.47.png

I attføringsdokumentet fra dr. Hans Atle Djup ved OmniaSkjermbilde 2017-06-29 kl. 23.04.03.png

står kun henvist til ‘slitenhet’ og diagnosen A04.

For å beskytte sin barndomsvenn, skadevoldsmillionæren – lyver min saksbehandler i NAV, juristen Inger Lise Dege.

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 23.11.26.png

Hvordan kunne hun ha så god kjennskap til attføringsdokumentet, der Dege til og med henviser til dato, men ellers henviser til at hun beleilig ikke har tilgang til saksmappen?

Og alle disse pausene som lagdommerne og statens prosessfullmektig hadde….Hva gjorde lagdommerne i de mange pausene? Samtalte de med vitnet fra NAV Inger Lise Dege og regjeringsadvokaten Tormod Anders Sletten?

Skjermbilde 2017-06-29 kl. 23.09.41.png

 

 

1A3CB713-F68B-410F-89EC1E81805520D3-984F02CD-D100-45DA-8726407B9DA178B9

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-21-33

Advokatfirmaet Brækhus Dege dømt for brudd på regelverk for advokater.
https://www.dn.no/nyheter/finans/2015/07/10/2145/Jus/advokater-m-punge-ut

skjermbilde-2016-11-18-kl-19-24-14

 

IMG_20140619_0002.jpg

 

 

IMG_20140619_0001.jpg

Die Kapelle – im Pferdestall.

 

 

IMG_20140618_0001.jpg

Bryllupet på Gut Böckel – med brudgommens tale til bruden..og 120 hyggelige og pene gjester fra Norge, St.Hans-dag 24.juni 1989:
https://livserinehelgesen.wordpress.com/2017/06/24/bryllupet-pa-gut-bockel/

 

 

 

 

 

 

 

Fortsettelse følger.

 

 

22 thoughts on “Kjendisnettverket til voldtektsmannen

Legg igjen en kommentar

